×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

*راه اندازی مجدد پل مکانیزه عابر پیاده آیت الله سعیدی-هاشمی
در راستای تسهیل تردد و افزایش رضایتمندی شهروندان، پل مکانیزه عابر پیاده بزرگراه آیت الله سعیدی- ابتدای خیابان هاشمی مجددا راه اندازی شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۹، بر اساس گزارش سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸ منطقه۹ و به منظور تسهیل در دسترسی شهروندان منطقه به سامانه اتوبوس های تندرو خطوط۲و۱۰ و همچنین بازار میوه و تره بار آزادی، پل مکانیزه عابر پیاده آیت الله سعیدی، ابتدای خیابان هاشمی مجددا راه اندازی شد.
گفتنی است شهروندان با ثبت پیام خود در سامانه ۱۸۸۸ و ارائه پیشنهادات و انتقادات می توانند موجب خدمت رسانی بهتر به شهروندان شوند.
*شهرداری منطقه۹ به کمپین جهانی حمل و نقل پاک پیوست؛
میدان آزادی شاهد دوچرخه سواری مدیران شهری منطقه۹
همزمان با روز جهاني بدون خودرو، همایش دوچرخه سواری با حضور شهردار منطقه۹ و جمعی از مدیران شهری به همت اداره محیط زیست شهرداری منطقه۹ برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، در راستای ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل پاک و پیوستن مجموعه شهری به پویش بین المللی هفته حمل و نقل پاک، مفاخریان شهردار منطقه۹ به همراه جمعی از مدیران و کارکنان منطقه در همایش دوچرخه سواری با شعار “تهران را با ما قدم بزن” شرکت کرده و محور خیابان آزادی حد فاصل ساختمان شهرداری تا میدان آزادی نماد مدرنیته پایتخت و بالعکس را رکاب زدند.
شایان ذکر است در این برنامه کودکان کار موسسه مهر رهایی با حمل پلاکاردهای محیط زیستی و تشکیل حلقه انسانی در راستای حمایت از کمپین جهانی حمل و نقل پاک و روز جهاني بدون خودرو در میدان آزادی و نماد مدرنیته پایتخت حضور داشتند.
*محیط زیستی پایدار و پویا با مشارکت شهروندان
در راستای برگزاری کارگاه آموزشی چرخه حیات بر اساس استاندارد ISO14001، شهرداری منطقه۹ میزبان مدیر کل توسعه پایدار محیط زیست شهر تهران و جمعی از روسای ادارات و کارشناسان محیط زیست مناطق ۲۲ گانه مجموعه شهری بود.
وی افزود: با توجه به جایگاه حائز اهمیت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران می توان با مشارکت شهروندان در خصوص موضوعات زیست محیطی و محیط زیستی پویا و پایدار اقدامات لازم را انجام داد، که در این خصوص تلاش برای زیست پذیری هر چه بیشتر شهر تهران صورت گرفته است.
در ادامه مدیر کل اداره محیط زیست توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن یادآوری رویکرد ها و خط مشی هایی که در حوزه محیط زیست مطرح است اظهار داشت: هویت بخشی به موضوع محیط زیست و جذب نیروهای متخصص در مناطق مختلف، می تواند موجب توانمند سازی بازوهای اجرایی محیط زیست شهر تهران باشد.
وی با اشاره به مرتفع سازی مسائل و چالش ها بیان داشت: در تلاشیم تا با جلوگیری از موازی کاری ها و ارائه فعالیت های یکپارچه گامی برای رشد و و توسعه هرچه بیشتر محیط زیست شهر تهران برداریم که این امر می بایست همسو با رویکرد های برنامه سوم توسعه شهر تهران باشد.
انصاری با اشاره به بهینه سازی مصرف انرژی و منابع تاکید کرد و گفت: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی از سوی دولت، می بایست به موضوع بهینه سازی مصرف انرژی و منابع، بیش از پیش توجه شود و نگهداشت تجهیزات مصرفی انرژی نو و تجدید پذیر در دستور کار قرار گیرد.
وی به بانک اطلاعاتی منابع آلاینده های مناطق نیز اشاره و بیان داشت: به منظور تکمیل داده های اطلاعاتی منابع آلاینده در شهر تهران، به روز رسانی اطلس منابع آلاینده های مناطق لازم و ضروری است که این امر نیازمند همکاری و مشارکت فعال مناطق می باشد.
مدیر کل محیط زیست توسعه پایدار شهرداری منطقه۹ در پایان اذعان داشت: ارتقا زیست پذیری شهر تهران، مستلزم همکاری و مشارکت حوزه های مختلف محیط زیستی می باشد که این امر رویکرد مدیریت ارشد شهری مبنی بر “تهران شهری برای همه” را تحقق می بخشد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.