×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 24 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

محمد شیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون در بازدید شرکت آریا ذوب در استان البرز اظهار داشت: این شرکت از خدمات اعتباری بانک توسعه تعاون به میزان هزار میلیارد ریال بهره مند شده است و شرکت به طور مستقیم برای ۱۲۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد نموده است.

وی افزود: نیاز نقدینگی واحدهای تولیدی افزایش یافته است و نظام بانکی با هدایت نقدینگی به سمت تولید تا حد زیادی می تواند به تامین مالی واحدهای صنعتی بپردازد.

شیخ حسینی ادامه داد: رشد تولید مهمترین عاملی است که می تواند به صورت واقعی موجب مهار تورم گردد و از این رو صنعتگران و تولید کنندگان مهمترین ارکان اقتصاد برای مهار تورم هستند.

در ادامه مدیر عامل بانک توسعه تعاون در بازدید از شرکت آریا دیزل گفت: این بانک در راستای تامین مالی شرکت آریا دیزل از طریق پرداخت تسهیلات و صدور اعتبارات اسنادی و همچنین پرداخت تسهیلات به رانندگان برای خرید کامیونهای تولیدی این واحد صنعتی برای ۳۴۰ نفر به طور مستقیم در کارخانه و صدها نفر راننده کامیون به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی خاطر نشان کرد: بیش از هشتاد درصد تامین مالی اقتصاد از طریق بانکها و عمدتا مطابق روشهای سنتی صورت می پذیرد، هدفمندی و کیفیت تسهیلات به روش سنتی تطابق چندانی با معیارهای امروز اقتصاد ندارد، از این رو بهره گیری از روشهای نوین تامین مالی بر بسترها و پلتفرم های دیجیتال با همکاری بازار پول و بازار سرمایه می‌تواند به کیفیت، سرعت، دقت و شفافیت نحوه تامین مالی بیفزاید.

این مقام بانکی خاطر نشان کرد:نزدیک به صد در صد تسهیلات بانک توسعه تعاون به صورت هدفمند به بخشهای واقعی اقتصاد پرداخت شده است، هر چه مکانیزم خلق پول و ایجاد اعتبار هدفمند و در بخشهای واقعی باشد، نقدینگی ایجاد شده مفید بوده و موجب تورم نمی شود.

گفتنی است در محل شرکت آریا دیزل به رسم همکاری فی مابین بانک توسعه تعاون و این شرکت نهال دوستی توسط مدیر عامل بانک کاشته شد.

همچنین شیخ حسینی طی بازدید از شرکت آذین پلاست اظهار کرد: بانک توسعه تعاون با حمایت اعتباری از شرکت آذین پلاست باعث تثبیت اشتغال ۳۳۰ نفر به صورت مستقیم شده است.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون یادآور شد: بخش صنعت بالاترین سهم را در سبد تسهیلات بانک توسعه تعاون داشته است و سهم این بخش اقتصادی در تسهیلات بانک حدود ۵۰ درصد بوده است.

لازم به ذکر است در این بازدیدها محمد ذوالفقاری سرپرست معاونت مدیرعامل در امور حقوقی و نظارت، محمد سلمانی معاون مدیرعامل در امور مالی و پشتیبانی، شهرام بخشا معاون مدیرعامل در امور برنامه ریزی و فناوری اطلاعات، کریم میرزاخانی سرپرست معاونت مدیرعامل در امور استان ها و بازاریابی ،احمد محمدی مدیر امور اعتباری و علی غیاثی مدیر شعب استان البرز نیز حضور داشتند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.