×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

خطیب‌زاده درباره وضعیت عمومی وزیر امور خارجه پس از ابتلا به کرونا گفت: ایشان با حال عمومی خوب از منزل کارها را دنبال می‌کنند.

اشغال و ترور مبنای نامشروع بودن رژیم اشغالگر است

وی درخصوص اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر این‌که ایران تهدید موجودیتی برای اسرائیل است؛ گفت: تهدید وجودی اسرائیل وجود این رژیم نامشروع است. این رژیم، خودش، خود مخرب است. اشغال و ترور و سیاست‌هایی که در پیش گرفته مبنای نامشروع بودن این رژیم متجاوز و اشغالگر است. آنها حد و حدود خود را می‌دانند و پیشتر هم پاسخ خود را گرفته‌اند.

آمریکا باید بداند که عضو برجام نیست

خطیب‌زاده درخصوص اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا مبنی بر اینکه ایران هنوز تمایلی برای بازگشت به برجام نشان نداده است؛ گفت: ایالات متحده باید بداند عضو برجام نیست و به اعضای دیگر برجام نمی‌تواند اظهاراتی را منتسب کند و یا درخواست‌هایی را داشته باشد. بهتر است اول از همه برادری خود را ثابت کند. خوشحالیم این اراده خود را مدام تکرار می‌کنند. شاید برای این است که فراموش نکنند تحریم‌هایی که توسط دولت قبلی اعمال و توسط این دولت دنبال و برخی اضافه شد، می‌خواهند بردارند.

آنچه مهم است عمل است که متأسفانه عملی که از دولت فعلی دیدیم در خلاف جهت اعلامی آنها بوده است.

‌مسیر ایالات متحده برای بازگشت به برجام روشن است؛ باید بپذیرید به عنوان مقصر وضعیت فعلی از مسیری که رفته برمی‌گردد، برای بازگشت از مسیر غلط هم باید تحریم‌های ظالمانه که بعد از خروج آمریکا از برجام اعمال شده یک جا و به صورت مؤثر بردارد و تضمین دهد هیچ دولتی در آمریکا مجدداً جهان و حقوق بین‌الملل را به سخره نخواهد گرفت و این شرایط را تکرار نخواهد کرد.

وی در خصوص مذاکرات برجامی در وین؛ گفت: اصل حاکم بر توافقات و گفتگوها در وین اصل تا درباره همه چیز توافق نشده، درباره هیچ توافق نشده است. لذا آنچه در وین انجام شده، یک پیش نویس است و توافقی انجام نشده است… اگر اطمینان از رفع موثر تحریم‌های حاصل شود، آنگاه می‌توانیم بگوییم که در مسیر درستی هستی

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.