×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 22 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، طبق گزارش منتشره سازمان امور مالیاتی کشور، در شش ماهه نخست سال‏جاری بالغ بر ۳۴۴ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (حدود ۲۳۰ هزار میلیارد تومان) رشد ۴۹ درصدی و نسبت به بودجه مصوب تحقق نود و دو درصدی (۹۲%) را نشان می دهد.

بنا بر این گزارش، از مجموع درآمدهای مالیاتی شش ماهه نخست سال‏جاری، بیش از ۲۲۵ هزار میلیارد تومان (معادل ۶۵ درصد) از محل مالیات‏‏های مستقیم مشتمل بر مالیات بر اشخاص حقوقی با ۱۴۴ هزار میلیارد تومان، مالیات بر ثروت با ۱۲ هزار میلیارد تومان و مالیات بر درآمدها با ۵۷ هزار میلیارد تومان وصول شده است.

همچنین در شش ماهه سال‏جاری، بیش از ۱۱۸ هزار میلیارد تومان(معادل ۳۵ درصد) از محل مالیات بر کالاها و خدمات وصول گردیده که ۸۶ هزار میلیارد آن سهم مالیات بر ارزش افزوده است.

شایان ذکر است سهم مالیات مشاغل از کل وصولی حدود ۸ درصد و مالیات کارکنان بخش خصوصی و عمومی حدود ۱۰ درصد می باشد.

براساس گزارش سازمان امور مالیاتی، در شهریورماه سال‏جاری حدود ۶۲ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل (حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان)، رشد ۳۷ درصدی و نسبت به بودجه مصوب تحقق نود و نه درصدی (۹۹%) را نشان می دهد.

گفتنی است وصول و همچنین رشد درآمدهای مالیاتی با تکیه بر اطلاعات شفاف، دقیق و بدون فشار بر مؤدیان کنونی و از طریق شناسایی بالغ بر دو میلیون مؤدی جدید، تمرکز بر پایه‌ های جدید مالیاتی و مقابله بیش از پیش با فرار مالیاتی با تکیه بر هوشمندسازی نظام مالیاتی و تقویت مالیات ستانی عادلانه صورت می‌گیرد.

بر این اساس، رشد درآمدهای مالیاتی بدون وارد آمدن فشار بر بخش مشاغل صورت گرفته به طوری که در سال‏جاری حدود ۵۰ درصد از مشاغل مالیات صفر و حدود ۴۰ درصد نیز مالیات زیر بیست میلیون تومان پرداخت کرده ‌اند. همچنین طی دو سال گذشته از بار مالیاتی بخش تولید نیز به میزان ۷ واحد درصد کاسته شده است.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.