×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش محمد تقي عليجاني – خبرنگار خط اقتصادي، يک روانشناس با اشاره‌ به اينکه برخي از زوجين در ابتداي ورود به خانواده همسر و زندگي مشترک براي اينکه محبوب واقع شوند خارج از توانشان خانواده همسر را حمايت کرده تا مورد تشويق آنها قرار گيرند، تاکيد کرد: به اين افراد توصيه مي‌کنيم که خودتان باشيد چراکه پس از مدتي از نقش بازي کردن خسته شده و در آن زمان طبيعي است که رفتار خانواده همسر با شما تغيير کند چراکه رفتار شما نيز تغيير کرده است.

شبنم طلوعي ، اظهار کرد: برخي از زوجين در ابتداي ورود به خانواده همسر و زندگي مشترک براي اينکه محبوب واقع شوند خارج از توانشان خانواده همسر را حمايت کرده تا مورد تشويق آنها قرار گيرند. به اين افراد توصيه مي‌کنيم که خودتان باشيد. بر عهده گرفتن نقش‌هاي پررنگ در خانواده همسر و يا نشان دادن انرژي زياد در اوايل ورود به خانواده همسر اگر ويژگي حقيقي عروس يا داماد باشد، پسنديده است و در غير اين صورت نقش بازي کردن است.

وي ادامه داد: زوجين بايد بدانند که شايد در اوايل زندگي مشترک اين «نقش بازي کردن» منجر به دريافت توجه و تشويق خانواده همسر شود اما به مرور زمان اين امر آنها را خسته کرده و به هر حال مجبور مي‌شوند به خود واقعي‌شان نزديک شده و آنگونه که هستند رفتار کنند.

اين روانشناس با بيان اينکه ديگران تماشاگر رفتار زوجين هستند و از اين رو تشخيص نمي‌دهند که عروس يا داماد بيش از توانش امور را انجام مي‌دهد و به اصطلاح «نقش» بازي مي‌کند، تصريح کرد: اينگونه پس از خسته شدن و کنار گذاشتن اين نقش، خانواده همسر با فردي مواجه مي‌شوند که او را نمي‌شناسند و از اين رو ممکن است رفتار آنها در پي اين تغيير رفتار عروس يا داماد، تغيير کند.

طلوعي در بخش ديگر سخنان خود با اشاره‌ به اينکه اغلب زوجين به ويژه در ابتداي زندگي مشترک خود را همانند دختر و يا پسر خانواده همسر مي‌دانند، گفت: اينکه عروس و داماد خود را دختر و پسر خانواده همسر مي‌دانند بسيار خوب است به شرط اينکه به اين نکته هم توجه کنند که اين پدر و مادر جديد فرهنگ جديدي دارند که بايد براي شناختن آنها زمان بگذارند و آزمون و خطا انجام دهند.

وي با بيان اينکه در فرهنگ جامعه ما مورد خطاب قرار دادن خواهر و برادر همسر با عناويني نظير «داداش» و «آبجي» براي خانواده‌ها آشنا است و عروس و داماد با اين القاب خواهر و برادر همسر خود را مورد خطاب قرار مي‌دهند، تصريح کرد: البته اينکه خواهر و برادر همسر را به چه عنواني صدا خطاب کنيم به فرهنگ خانواده‌ همسر نيز بستگي دارد. پيشنهاد مي‌شود از فرد مورد نظر سوال شود که مي‌توانم با اين عنوان تو را صدا کنم يا خير و يا اينکه نظر آنها را بپرسيم که دوست دارند با چه عنواني آنها را صدا کنيم.  اين روانشناس در پاسخ به اين سوال که بعضا تصور مي‌شود مورد خطاب قرار دادن خواهر و برادر همسر با عناوين «برادر» يا «خواهر» منجر به صميمت بيش از حد و بعضا ايجاد توقعاتي خارج از توان عروس يا داماد مي‌شود، توضيح داد: مورد خطاب دادن خواهر و برادر زوجين با اين عناوين و کلمات به خودي خود منجر به ايجاد مسئوليت نمي‌شود بلکه نوعي رابطه مثبت نيز ايجاد مي‌کند؛ مشکل  جايي است که بعضي از زوجين در ابتداي زندگي مشترک، خود را بيش از آنچه در توان دارند به خانواده همسر معرفي مي‌کنند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.