×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش  اقتصادوتجارت؛ با توجه به پیشرفت های به دست آمده در زمینه تولید داده های مکانی، به کارگیری روش های موثر و کارا به منظور مدیریت و استفاده از این داده ها و سیستم های اطلاعات مکانی ( GIS )، اجتناب ناپذیر است. با عنایت به اهمیت این مسئله در پیدایش شهر هوشمند، شهرداری منطقه ۲۲ اقدام به ایجاد سامانه اطلاعات مکانی عمرانی کرده است. 

محمد فرجود مدیر عامل فاوای شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به اقدامات شهرداری برای ایجاد شهر هوشمند و ارتباط سامانه اطلاعات مکانی با موضوع شهر هوشمند گفت: مبحث شهر هوشمند از اواسط سال ۹۶ طرح ریزی و از سال ۹۷ در ۱۰ سرفصل به صورت جدی پیگیری شد. پروژه هایی جامع شامل حمل و نقل،ساخت و ساز و عمران، انرژی و محیط زیست در این رابطه تعریف شده است. یکی از محورهای شهر هوشمند هم تامین سرویس های زیرساخت حوزه اطلاعات مکانی است.

وی با بیان اینکه یکی از تفاوت های شهر هوشمند و غیرهوشمند بحث داده محوری و دانش محوری است، افزود: شهر هوشمند شهری است که بر مبنای دانشی که از انباشت داده شکل می گیرد، مدیریت می شود. بنابراین، شهر هوشمند نیاز به داده های صحیح، کلان داده و تحلیل داده ها دارد تا بتوان آن را مدیریت کرد.البته شهر هوشمند به هیچ عنوان شهری تکنولوژی زده و پر از زیر ساخت های سخت افزاری نیست بلکه شهری است که در تصمیم گیری ها و مدیریت، سیستم ها بیشتر از انسان ها درگیر هستند.

فرجود با بیان اینکه حوزه اطلاعات مکانی زیرساخت مهمی برای ایجاد شهر هوشمند است، افزود: برای کمک به این بستر در تلاش هستیم تا اطلاعات مکانی سایر نهادها را نیز جمع آوری و ظرفیت پردازش اطلاعات شهری را تقویت کنیم.

مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری تهران در ادامه اظهار داشت: حوزه عمرانی حوزه ای است که در شهر تهران تعداد زیادی از پروژه ها را انجام می دهد و به همین دلیل نیاز به یک بستر یکپارچه دارد و منطقه ۲۲ برای انجام این کار پیش قدم شده است.

فرجود در بخش پایانی صحبت های خود خاطر نشان کرد: تفاهم نامه همکاری با منطقه ۲۲ را امضا کردیم تا پروژه های پایلوت حوزه شهر هوشمند که بخش اعظم آن در منطقه ۲۲ است را تا سه سال آینده انجام دهیم.

در پایان این مراسم، سامانه اطلاعات مکانی عمرانی توسط علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ رونمایی و چگونگی دسترسی علاقمندان به این سامانه توسط کارشناس مربوطه تشریح شد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.