×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اقتصادوتجارت ؛پیروز حناچی که در مراسم افتتاحیه ۹ پروژه مدیریت شهری در منطقه دو تهران ، در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود: پروژه مرکز تخصصی بازیافت MRF نخستین پروژه‌ای بود که در منطقه دو  با هدف تفکیک زباله در مبدأ به بهره برداری رسید و نزدیک به دو هزار و ۸۰۰ متر فضای مفید این مرکز است.وی با اشاره به افتتاح پارک حشرات و خزندگان غول پیکر اظهار داشت: پارک حشرات و خزندگان غول پیکر دومین پروژه‌ای بود که با هدف آموزش کودکان و نوجوانان برای استفاده از ظرفیت‌های این بوستان به بهره‌برداری رسید. حناچی با تأکید بر سیاست مدیریت شهری برای حفظ بافت‌ها در پایتخت گفت: سومین پروژه بوستان پدر بود که از محل سیاست‌های حفظ باغات و تبدیل آن‌ها به عرصه‌های عمومی به بهره‌برداری رسید و در آینده نیز باغی را در منطقه ۱۴ افتتاح خواهیم کرد. او با اشاره به بازدید امروز خود از چند اپلیکیشن دانش بنیان افزود: امیدواریم بتوانیم با حل برخی از مشکلات این اپلیکیشن‌های دانش بنیان را نهایی کنیم.شهردار تهران درباره میزان هزینه کرد برای افتتاح بوستان پدر گفت: در مجموع برای این بوستان و باغ وثوق الدوله مبلغی بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

* افزایش چشمگیر درآمد شهرداری از محل زباله‌های خشک

شهردار منطقه دو تهران با تاکید در درآمدزایی از حوزه پسماند، اظهار داشت: در سه ماه گذشته تنها مبلغ دویست و بیست میلیون تومان درآمد در این بخش داشتیم  که با تمهیدات اندیشیده شده، امروز در آمد ما به دو میلیارد و ۳۵۰۳۵۰ میلیون تومان از محل زباله‌های خشک افزایش یافته است. رسول کشت پور در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مدیریت شهری با اشاره به میزان توسعه یافتگی شهر گفت: از معیار‌های توسعه یافتگی کشور می‌تواند توسعه محیط زیست و توسعه فضای سبز اشاره کرد که یکی از آن‌ها توسعه قلمرو عمومی است و ما شاهد هستیم که در موضوع توسعه قلمرو مشاعی در قالب پارک‌ها اتفاق خوبی افتاده است.

وی با اشاره به افتتاح پارک حشرات گفت: پروژه پارک حشرات پروژه مشارکتی بود که ظرف مدت ۸ ماه  در زمینی به مساحت ۷۰۰۰ متر مربع جنب پارک ژوراسیک تهران طراحی، ومورد بهره برداری قرار گرفت و وی ادامه داد: این بوستان نخستین و بزرگترین پارک حشرات خاورمیانه است که با مهم‌ترین گونه‌های حشرات و خزندگان در ابعاد بسیار بزرگ و متحرک ساخته شده است. تمامی حشرات و خزندگان بوستان از مواد سیلیکونی قابل انعطاف ساخته شده و نسبت به باد، باران و آفتاب مقاوم است.

کشت پوربا اشاره به رونمایی از دستگاه خود دریافت شیشه و بطری در فروشگاه شهروند گفت: امروز توانستیم یکی از این دستگاه‌ها را در فروشگاه شهروند شعبه بهنود رونمایی کنیم تا شهروندان با ارائه بطری، شیشه و قوطی‌های نوشابه به صورت تشویقی در طرح جمع‌آوری زباله‌های ارزشمند شرکت کنند و امیدواریم بتوانیم تعداد دستگاه‌ها را در منطقه  به ۵۰ دستگاه افزایش دهیم.  وی تصریح کرد : سراسری شدن استفاده از این دستگاه دیگر شاهد نیستیم کودکانی در بین زباله‌ها مشغول جمع آوری پسماند‌های ارزشمند در پایتخت هستند. شهردار منطقه دو با اشاره به کمک ۷۸ میلیاردی برای توسعه مترو گفت: در یک و نیم سال گذشته شهرداری منطقه دو نقش مهمی در توسعه مترو داشت و در همین رابطه دو هفته گذشته مبلغی بالغ بر ۷۸ میلیارد تومان برای توسعه مترو پرداخت شد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.