×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش مديريت ارتباطات و امور بین‌الملل شركت بهره‌برداری متروي تهران و حومه، مهدي شايسته اصل با اشاره به اينكه سازمان ملي استاندارد مشكلاتي از جمله نصب دريچه به بيرون به‌ازای هر ۱۱ متر، سنسور تعيين وزن، وجود آيفون در كابين را براي دادن استاندارد مشخص كرده است گفت: رفع بعضي از ايمن موارد امکان‌پذیر است اما مواردی چون نصب دریچه به بیرون براي آسانسورهاي نصب شده در ایستگاه‌های مترو که عمق آنها به ۵۰ متر يا بيشتر می‌رسد غیرممکن است.
وي تصريح كرد: دريافت استاندارد آسانسورها توسط شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه انجام می‌شود و در اين مدت نيز پيگير حل اين موضوع بوده‌اند اما باتوجه‌به تاكيد دکتر زاکانی شهردار تهران براي سرعت بخشيدن به اين كار، شخصاً پيگيري رفع اين مشكل هستم.
مديرعامل شركت بهره‌برداری متروي تهران و حومه در ادامه به ۱۷۶ آسانسور كه در شهر زیرزمینی در حال بهره‌برداری هستند، اشاره كرد و افزود: در حال حاضر در خط ۳ هيچ آسانسوري نداريم. ۱۴ آسانسور در خط ۶ و ۲۲ آسانسور نصب شده در خط ۷ هم به دليل نداشتن استاندارد به بهره‌برداری نرسیده‌اند.
شايسته خاطرنشان كرد: آسانسورهاي خطوط ديگر مانند خطوط ۱ و ۲ كه قبل از سال ۱۳۹۶ استاندارد گرفتند، فعال هستند و به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند اما بعد از ابلاغ دستورالعمل جديد استاندارد، آسانسورهای مترو اگرچه از آسانسورهاي باکیفیت و استاندارد بالا هم هستند اما نتوانستند از سازمان ملي استاندارد تأیید بهره‌برداری دريافت کنند.
وي گفت: براي رفع اين مشكل بايد یک هماهنگی با سازمان ملي استاندارد صورت بگيرد تا اين دستورالعمل باتوجه‌به شرايط ایستگاه‌های مترو تغيير كند تا هرچه زودتر شهروندان و مسافران مترو بتوانند از تجهيزت و امكان موجود بهره‌مند شوند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.