×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 22 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دکتر مهدی اسلام پناه، در ابتدای این نشست با بیان اینکه، نظام استاندارد به عنوان زیر ساخت توسعه صنعتی و اقتصادی کشور با طیف وسیعی از صنایع، بخش ها خصوصی و تشکل ها ارتباط دارد؛ گفت: سازمان ملی استاندارد ایران خود را از صنعت و تجارت جدا نمی داند؛ چرا که ذات صنعت با استاندارد عجین است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه سازمان در دوره تحولی خود، با حذف بروکراسی زائد اداری و اطاله زمان؛ فرآیند بازرسی، نمونه برداری، آزمون و ترخیص کالا به ویژه کالاهای اساسی را در حداقل زمان انجام می دهد؛ افزود: ادارات کل استاندارد استانی موظفند؛ ضمن رعایت دقیق ضوابط و قوانین و با تأکید بر حفظ ایمنی و سلامت جامعه، نسبت به تسریع در فرآیندها اقدام نمایند و هیچگونه تأخیر ناشی از بروکراسی اداری در این خصوص پذیرفتنی و قابل توجیه نمی‌باشد.

دکتر اسلام پناه در تأکید بر تسهیل و تسریع در ارزیابی انطباق کالا و خدمات در برنامه های تحولی سازمان اظهار داشت: به موجب یکی از بندهای ” بسته تحولی بهار خدمت در دولت مردمی با محوریت رشد تولید کیفی” ، اعتبار مدت گواهینامه انطباق برای محموله‌های غذایی و محصولات کشاورزی از زمان صدور به مدت یک ماه بوده و در صورت حفظ ایمنی کیفیت و سلامت با تشخیص مدیر کل استان سه مرتبه و هر مرتبه به مدت یک ماه قابل تمدید می‌باشد که این مصوبه در حال اجرا است.

در ادامه اعضای حاضر در جلسه با مقایسه میزان تولید برنج در کشورهای ایران و هند؛ ضرورت کنترل و نظارت بر عرضه برنج های فله ای و انواع بسته بندی بی نام و نشان را تشریح نموده و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران دستور بررسی ابعاد اجرای این مهم را به جهت حمایت از حقوق مردم از طریق نظارت بر بازار برنج فله ای صادر کرد.

دبیر شورای عالی استاندارد در پاسخ به تقاضای تجدیدنظر استاندارد برنج نیز موضوع را برای انجام تا حصول نتیجه در اسرع وقت به معاونت استانداردسازی محول نمود.

دکتر اسلام پناه، درخصوص نشانه گذاری توضیح داد: نشانه گذاری و برچسب گذاری باید با چشم سالم، قابل رویت و خوانا باشد درحالیکه امروزه این نشان که اجازه فروش را به تولیدکننده می دهد و در تمام دنیا پذیرفتنی است بر روی بسته بندی در جای مناسب خود قرار ندارد.

رییس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به اظهار برخی تولید کنندگان که با تغییر نشانه گذاری دچار تحمیل هزینه می شوند، اعلام کرد: تولیدکنندگان می توانند تمامی برچسب های موجود در انبار خود را استفاده کرده و سفارش جدید خود را طبق ضوابط نشانه گذاری جدید انجام دهند.

دبیر شورای عالی استاندارد در ادامه با بیان اینکه این سازمان طی دو سال اخیر اقدامات بنیادین و زیربنایی در دوره تحولی دولت مردمی برای رشد تولید کیفی و دانش محور برداشته است خاطر نشان کرد: ما با طیف وسیعی از صنایع ، خدمات در ارتباط هستیم و انتظار داریم، صاحبان صنایع و بخش خصوصی نیز در این مسیر با ما همراه باشند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.