×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲، علی اصغر طاهری، با تاكید بر اهمیت حفظ درختان به عنوان فاكتور مهمی در منابع طبیعی و محیط زیست گفت: با توجه به اهمیت حفظ وهمچنین رفع خطر درختان کهنسال، پس از شناسایی و ارزیابی درختان توسط کارشناسان فضای سبز ،عملیات توموگرافی آغاز شد.
وی افزود: درختان در طول حیات خود تحت تاثیر عواملی همچون آفات، بیماری ها و وزن خود هستند.و این عوامل می تواند باعث پوسیدگی و تمایل به سقوط بر اثر كج شدن درخت شود كه در زمستان ها با اضافه شدن بار برف و سرعت باد احتمال سقوط درختان ، به ویژه برای درختان پوسیده افزایش می یابد.
وی ادامه داد: با توجه به اینكه بسیاری از پوسیدگی های درختان از داخل تنه صورت می گیرد و از بیرون قابل مشاهده و پیش بینی نیست ، در اثر وزش بادهای شدید سقوط كرده و خطرات جانی و مالی را برای شهروندان به دنبال دارد.
طاهری گفت:با انجام توموگرافی می توان علاوه بر پیش بینی و پیشگیری از سقوط درختان به انجام اقدامات كنترل كننده در این زمینه پرداخت و به همین دلیل است كه اجرای این طرح برای حفظ امنیت شهروندان و نگهداری از فضای سبز شهری در دستور کار مدیریت شهری منطقه قرار گرفت.
وی افزود: با انجام توموگرافی به دنبال آن هستیم پس از تشخیص محل یا شروع پوسیدگی داخلی درختان ، با استفاده از درمان های گیاه پزشكی و یا ااقدامات لازم از درختان حفاظت كرد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.