×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خط اقتصادی، بانک تجارت در کنار تامین مالی نهادهای اقتصادی در مسیر توسعه پایدار، فعالیت‌هایی را در زمینه فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی برعهده گرفته است. تمرکز بر محصولات و ابزارهای اعتباری می‌تواند در این مسیر علاوه بر سودآوری بیشتر، حمایت‌ها و ارزش‌های انسانی و اقتصادی را برای بانک‌ها به همراه داشته باشد.

کارنامه فعالیتی بانک تجارت در عرصه‌های مختلف نمایانگر اینست که وتجارت در مسیر تحقق برنامه های بلندمدت پیش می‌رود. اقداماتی که علاوه بر انتفاع آحاد مردم کم‌برخوردار، بر تامین منابع مالی کسب‌وکارهای خرد از طریق اعطای تسهیلات در طرح‌هایی همچون حامی تجارت استوار گردیده است.

از جمله مسئولیت‌های اجتماعی بانک نیز می‌توان به مشارکت در احداث برخی اماکن آموزشی و بهداشتی در نقاط محروم کشور، اعطای کمک‌های مالی و پرداخت تسهیلات به هموطنان آسیب دیده از حوادث طبیعی، حمایت مالی از جشنواره‌های دانشجویی و نیز اعطای تسهیلات به صنایع سازگار با محیط زیست اشاره کرد.

اهمیت مشتری‌مداری و حوزه مسئولیت‌های اجتماعی وحمایت از تولید داخل توسط بانک تجارت را می‌توان در گزارش عملکردی و فعالیت‌ها مشاهده کرد. این بانک در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و به‌منظور تسهیل سفرهای شهری شهروندان تهرانی، همکاری جدیدی را با شهرداری تهران آغاز کرده که در قالب آن با روش‌های متنوع تامین مالی، یک‌هزار دستگاه اتوبوس به خدمت شهروندان پایتخت در می‌آیند.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون ۱۲۰ دستگاه اتوبوس با پشتوانه مالی بانک تجارت تحویل شهروندان تهرانی شده و مابقی اتوبوس‌ها هم طبق زمان‌بندی، به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت اضافه خواهد شد. اتوبوس‌های مورد اشاره از تولیدات شرکت‌های داخلی بوده و مطابق آخرین استانداردهای این صنعت، به‌عنوان یکی از باکیفیت‌ترین وسایل نقلیه عمومی حال حاضر به شمار می‌روند. مشارکت در تامین مالی خرید و واگذاری اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی با هدف کاهش آلودگی و افزایش کیفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی از دیگر مواردی است که بانک تجارت در راستای خدمت به شهروندان تهرانی و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود در دستور کار دارد. عملکرد مطلوب بانک تجارت در بخش‌های مختلف حاکی از آن است که این بانک یکی از بانک‌های برتر در حوزه تحول دیجیتال می‌باشد.

از دستاوردهای بانک تجارت می‌توان به راه‌اندازی Core Banking‌، استارت‌آپ‌ها و شیوه‌های کسب‌وکار اشاره کرد که اقداماتی ارزنده است و نشان می‌دهد که بانک تجارت افق برنامه های بلندمدت خود را به خوبی ترسیم کرده است. در راستای سیاست‌های ابلاغی و راهبردهای دولت محترم و تاکید بر تمرکز روی مشتریان خرد و تامین نیازمندی‌های آن‌ها، بانک تجارت مکانیزه ‌کردن خدمات در قالب بانکداری دیجیتال و اصلاح فرآیندها را به منظور تسهیل ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان، مدنظر قرار داده است. بانک تجارت، نشان داده مفاهیم بانکداری را به بهترین شکل ممکن درک و در این حوزه موفق عمل کرده است.

در همین راستا، وتجارت که در هشت ماه امسال؛ بالغ بر ۷۳ هزار فقره وام ازدواج پرداخت کرد، فقط در آبان‌ماه با پرداخت بیش از هشت هزار فقره وام ازدواج و ۹ هزار فقره تسهیلات فرزندآوری از جوانان ایرانی حمایت کرد. همچنین ، در راستای اجرای قانون حمایت از فرزندآوری، در آبان‌ماه سال جاری، تعداد ۹۲۸۰ فقره تسهیلات پرداخت کرد و به این ترتیب تعداد پرداختی‌ها در این بخش تا پایان آبان‌ماه، به ۵۱ هزار و ۵۵۱ فقره بالغ شد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر ۲۷ هزار و ۴۵۰ نفر از متقاضیان تسهیلات ازدواج و ۵۰ هزار و ۱۶۶ نفر از متقاضیان تسهیلات فرزندآوری در نوبت دریافت این تسهیلات هستند که با تکمیل مدارک مورد نیاز به نوبت وام خود را دریافت خواهند کرد. برنامه‌ریزی در حوزه درآمدهای کارمزدی، فروش املاک و اموال مازاد و شرکت‌ها، بهبود کفایت سرمایه، سرآمدی در حوزه فعالیت‌های ارزی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، ارائه محصولات جدید، پایین بودن قیمت تمام شده پول و سلامت حرفه‌ای بانک با توجه به انجام تکالیف قانونی از دیگر برنامه‌های و ویژگی‌های طرح‌های بانک تجارت در مسیر پیش‌روی این بانک برای افزایش سهم از بازار و سودآوری بیشتر است.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.