×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 17 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ساخت اولین کشتی کانتینری پاک جهان با سوخت هیدروژنی و پیشرانه بادی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از maritime-executive؛ شرکت کشتیرانی Veer سفارش ساخت این کشتی‌ها را به یک کارخانه کشتی‌سازی آلمانی داده و تفاهم نامه مالی برای طراحی و ساخت این کشتی‌ها را نیز امضا کرده است.

بر‌اساس این گزارش این تفاهم نامه با شرکت کشتی‌سازی آلمانی Fosen Stralsund امضا شده است و قرار است طی آن دو کشتی کانتینری با پیشرانه بادی و سوخت هیدروژن تحویل شود.

در ادامه این گزارش آمده است شرکت کشتیرانی Veer برای تأمین مالی این پروژه تفاهم نامه‌ای با شرکت سرمایه گذاری هلندی Amsterdam-based PROW Capital به ارزش ۵۰ میلیون دلار امضا کرده است.

همچنین شرکت کشتیرانی آلمانی Bernard Schulte Shipmanagement و کارگزاری FUTURESHIPS با این پروژه همکاری می‌کنند.

قرار است این کشتی‌ها ۱۰۰ متر طول و دارای ظرفیت حمل ۱۵۲ تا ۱۶۳ teu کانتینر باشند. همچینن این کشتی‌ها توانایی حمل ۱۲ کانتینر یخچالی را نیز دارا هستند.

در ادامه این گزارش آمده است این کشتی طراحی نوآورانه‌ای دارد که برای حمل کالا‌ها با سرعت بالا مناسب است. وزن این کشتی با استفاده از دکل‌های فیبر کربن مجهز به کابل‌های فیبر نوری حسگرِ فشار، کاهش پیدا می‌کند.

این کشتی‌ها دارای دکل‌های پیشرانه ۶۲ متری هستند که براساس سیستم DynaRig طراحی شده است. این کشتی دارای سیستم پیل سوختی هیدروژنی است که بُرد کشتی را گسترش می‌دهد و نیروی اضافی را تأمین می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود این کشتی‌ها با استفاده از پیل‌های سوختی با برد ۱۰۴۰۰ مایل، سرعت ۱۸ گره را داشته باشند.

Veer برنامه‌ای را برای توسعه ناوگان کشتی‌ها در سال‌های آینده دارد، به گفتۀ مدیران آن‌ها این مدل‌ها به راحتی قابل تغییر هستند؛ آن‌ها معتقدند مدل‌های اولیه الگویی برای آینده کشتیرانی و راه حلی منحصر به فرد برای چالش‌های کربن زدایی ارائه خواهند داد.

شایان ذکر است این کشتی‌ها قرار است از سال ۲۰۲۷ میلادی آغاز به کار کنند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.