×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مدرس خیابانی در جمع مدیران ارشد گروه کشتیرانی با یادآوری اینکه بندر چابهار امروز به عنوان نقطه‌ای راهبردی در توسعه کشور مطرح است، اظهار کرد: بندر چابهار به عنوان فرصتی طلایی برای گروه کشتیرانی تلقی می‌شود و لازم است خطوط منظم به این بندر راه اندازی شود.

وی با اشاره به راهبرد ملی احیا کریدور شمال- جنوب، موضوع توسعه فعالیت‌های گروه کشتیرانی در بندر چابهار را رویکرد اصلی این گروه دانست و گفت: این اقدام بزرگ با همکاری شرکت‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران عملیاتی و کالا از مبدأ هند به بندر چابهار و در ادامه به روسیه و اروپا ترانزیت خواهد شد.

مدرس خیابانی این مهم را از طریق حمل و نقل ترکیبی و اتصال بندر چابهار به شبکه راه آهن اجرایی ارزیابی کرد و ادامه داد: کالا از هند وارد بندر چابهار شده، از طریق این بندر به بنادر شمالی کشور و سپس به بنادر روسیه در دریای خزر گسیل می‌شود، پس از آن در دو مسیر به سمت مسکو و سن پترزبورگ در روسیه رسیده از آنجا نیز به شمال اروپا حمل می‌شود.

وی این مسیر حمل را از منظر اقتصادی در بلندمدت سودآور دانست و افزود: از منظر سیاسی و توسعه روابط کشور در سطح بین‌الملل نیز این مسیر حمل و نقلی قادر به ایجاد تحولاتی مثبت است.

مدرس خیابانی اجرای پروژه یاد شده را وظیفه‌ای ملی قلمداد و خاطر نشان کرد: این کار بزرگ با همکاری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایرانی ایران کاملاً قابلیت اجرایی دارد.

مدیرعامل گروه کشتیرانی در ادامه با تأکید بر اهمیت توسعه فعالیت‌های گروه کشتیرانی در بندر چابهار و کریدور شمال- جنوب، گفت: توسعه بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و نقطه تلاقی ترانزیت کالا، با نگاهی ملی در حال انجام است، بنابراین باید با باور به این مهم از هیچ اقدامی مضایقه نکنیم چراکه حجم قابل توجهی از کالای ترانزیتی هم اکنون از طریق کشورهای همسایه در این مسیر در حال عبور است که می‌تواند از داخل کشور و به وسیله گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام شود.

وی افزود: خوشبختانه زمینه‌های سرمایه‌گذاری گروه کشتیرانی در بندر چابهار فراهم است از آن جمله این گروه می‌تواند در بخش‌های حمل و نقل کانتینری، ایجاد دفاتر نمایندگی در نقاط تلاقی ترانزیتی شرق کشور، بدل شدن به اپراتور اول بندر شهید بهشتی، راهبری بارانداز و سوله‌های سرپوشیده، سوخت رسانی، ساخت سیلوی غلات، تعمیرات کشتی، حمل و نقل ترکیبی، شناورهای رو-رو و… فعالیت نماید.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.