×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شرکت پتروشیمی امیر کبیر انحصار آمریکا و چند شرکت  اروپایی را در تولید کاتالیست شکست

خط اقتصادی : امروز ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ و همزمان با برگزاری هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست شرکت پتروشیمی امیرکبیر با رونمایی از محصول کاتالیست C۲ هیدروژناسیون استیلن تولید داخلی اقدام بزرگی در صرفه جویی و هزینه های صنعت پتروشیمی ایران به ثبت رساند و انحصار تولید این محصول را که در دست آمریکا و برخی از کشور اروپایی بود را شکست.

به گزارش اختصاصی خبرنگار پایگاه خبری خط اقتصادی، دکتر سید سعید صادقی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر، در مراسم رونمایی با تأکید بر دستاوردهای جدید، اعلام کرد: این کاتالیست با همکاری شرکت پتروشیمی امیرکبیر و شرکت دانش‌بنیان اکسیر نوین طراحی و تولید شده است.

مدیر عامل با اشاره به مدت زمان ۱۰ ماهه از آغاز پروژه تا تولید نهایی محصول افزود: این کاتالیست، که قبلاً انحصار آن در دست کشورهای آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی بود، اکنون در ایران نیز تولید می‌شود.

دکتر سید سعید صادقی با اشاره به مشکلات مربوط به خریدهای خارجی، اظهار داشت: اگر ما قصد خرید نمونه خارجی این کاتالیست را داشتیم، با ریسک خرابکاری صنعتی مواجه می‌شدیم و همچنین احتمال عدم تحویل محصول نیز وجود داشت؛ چراکه واسطه‌ها تا ۱۰۰ درصد قیمت محصول را برای پیش‌پرداخت طلب می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: کاتالیست معرفی‌شده که با نام ACF-۱۱ شناخته می‌شود، به تأیید معاونت فناوری رئیس‌جمهور رسیده و گواهی انحصار برای آن صادر شده است. این تأییدیه‌ها نشان‌دهنده کیفیت بالا و نوآوری این محصول در سطح جهانی هستند و به تقویت موقعیت پتروشیمی امیرکبیر در بازارهای بین‌المللی کمک می‌کنند.

مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر اضافه کرد: کاتالیست C۲ هیدروژناسیون استیلن، که به‌طور خاص در راکتور واحد الفین (فرانت‌اند) به کار می‌رود، نقش مهمی در تکمیل فرآیندهای پتروشیمی دارد.

دکتر صادقی افزود: این محصول، که با نام تجاری ACF-۱۱ معرفی شده است، در فرآیندهای پتروشیمی و تولید محصولات نهایی استفاده می‌شود و می‌تواند به بهبود کیفیت و کارایی فرآیندها کمک کند.

وی ادامه داد: این کاتالیست، با همکاری شرکت دانش‌بنیان اکسیر نوین طراحی و تولید شده است و به‌دلیل صرفه‌جویی چشمگیر در هزینه‌ها، مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است.

لازم به توضیح است در مراسم رونمایی از این محصول استراتژیک و دانش بینان، جناب آقای دکتر شاهمیرزایی مدیر عامل محترم شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و جمعی از مدیران و مسئولان صنعت پتروشیمی ایران حضور داشتند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.