×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 24 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خط اقتصادی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، حاجوی در جمع کمیته مناسب سازی منطقه رشد و توسعه هر جامعه را متناسب با بکارگیری ظرفیت های موجود در آن جامعه عنوان کرد و گفت: یکی از راه‌های تحقق توسعه، تامین بستر کالبدی مناسب برای حضور فعال افراد و ایجاد فرصت های برابر برای اقشار مختلف در جابجایی و دسترسی به اماکن و فضاهای عمومی شهری است. برای رسیدن به یک شهر مطلوب، نیاز به تغییر و تحول داریم که این امر نیازمند برنامه ریزی درست است تا شاهد اثرات مثبت در جامعه و به دنبال آن ارتقا زندگی شهروندان باشیم.

وی افزود: با توجه به گستردگی وظایفی که برای مدیریت شهری تعریف شده ایجاد طرح های ابتکاری و نو برای بهینه سازی محلات و حضور فعال شهروندان در کمک به اجرایی شدن برنامه های مدیریت شهری می تواند در رشد و بالندگی و سرزندگی محلات موثر باشد. پایش مستمر ایده‌های نو در حوزه مدیریت شهری توسط کارشناسان در کارگروه‌های تخصصی و عملیاتی شدن آنها در سطح محلات نقش موثری را در ارتقا رضایتمندی شهروندان و افزایش کیفیت زندگی آنها خواهد داشت.

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به اینکه می بایست برنامه ریزی محیطی سازگاری با شرایط خاص معلولین، سالمندان و جانبازان در نظر گرفته شود گفت: از آنجایی که زندگی این عزیزان مواجه با محدودیت هایی خاصی است باید تلاش‌ شود تا با مناسب سازی و ایجاد تساوی فرصت ها و رعایت حقوق اینگونه افراد، مشارکت آنان را در کلیه امور جامعه فراهم کرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس معلولین و سالمندان حق دارند همانند سایرین از حقوق شهروندی بهره مند شوند. جهت طراحی، تولید و احداث ساختمان ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی باید به نحوی عمل کرد تا امکان دسترسی و بهره مندی معلولان همچون افراد عادی فراهم شود.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.