×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ضرورت تدابیر لازم برای اسکان اضطراری و خدمات‌رسانی به مسافران اولویت ستاد سفر/ امداد هوایی دریایی در سه استان‌ جنوبی/ ضرورت تشکیل کمیته اضطراری حمل و نقل جاده‌ای و افزایش چادرهای «شصت‌سی» در استان‌هایی با آمار حوا‌دث جاده‌ای بالا/ معرفی کارشناس سفر استان به‌منظور حضور در صداوسیما

به گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، وبینار هماهنگی با استان‌ها به‌منظور گزارش وضعیت و ارائه راهکارهای مناسب برای ارتقای سطح کیفی خدمت‌رسانی همچنین جلوگیری از وقوع بحران با حضور علی‌اصغر شالبافیان رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ، مصطفی فاطمی دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ، نمایندگان دستگاه‌های عضو و دبیران ستاد استانی صبح امروز سه‌شنبه اول فروردین ماه ۱۴۰۲ در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد.
در این جلسه بوشهر، گیلان، مازندران، یزد، لرستان، خراسان جنوبی، کرمان، سمنان، زنجان، آذربایجان شرقی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، هرکزگان، کردستان از جمله استان‌هایی بودند که به ارائه‌ گزارش پرداختند و دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به فراخور و ضرورت به طرح نکاتی پرداخت.
فاطمی ضرورت اسکان اضطراری و خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی را طی امروز و فردا که کشور درگیر سامانه بارشی است جزو اولویت‌های ستاد سفر اعلام‌ کرد.
ارتباط با هواشناسی استان، تدبیر ویژه برای تشکیل کمیته حمل و نقل جاده‌ای و برقرار کردن کمپین‌های شصت‌سی در محورهای مواصلاتی استان‌هایی که آمار تصادفات جاده‌ای در آن‌ها بالا است از دیگر نکات مورد تاکید او‌ در این جلسه بود.
او با اشاره به هماهنگی ایجاد شده بین سازمان بنادر و دریانوردی و هلال‌احمر، افزود: براساس توافقات صورت گرفته امداد هوایی برای حوادث دریایی در سه استان جنوبی کشور برقرار است.
او همچنین فعال کردن امدادرسانی دریایی در روزهای مواج دریا همچنین هماهنگی با جمعیت هلال‌احمر در استان‌های دارای ظرفیت طبیعت‌گردی برای کاهش و‌ جلوگیری حوادث را مورد تاکید قرار داد.
دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به ورود سامانه بارشی در اکثر نقاط کشور و احتمال سیلاب در برخی استان‌ها اشاره و بر هماهنگی با استاندار برای فعال کردن اسکان اضطراری همچنین اعلام ممنوعیت اطراق در نزدیکی رودخانه‌ها تاکید کرد.
او‌ همچنین ابراز امیدواری کرد واگذاری میز گردشگری دریایی به استان هرمزگان، افتتاح مسیر جدید بندرعباس به جزیره هنگام و راه‌انداز اپلیکیشن دریایی منجر به رونق گردشگری دریایی شود.
حضور کارشناس سفر در صداوسیما
فاطمی در ا‌دامه اطلاع‌رسانی را جزو نکات ضروری عنوان‌کرد و افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته با صدا و سیما کارشناسی برای انعکاس روزانه اخبار و توصیه‌های لازم معرفی شود.
دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر برگزاری جلسه با معاونان وزرای دستگاه‌های عضو که به استان سفر می‌کنند را مورد تاکید قرار داد.

نظارت‌ها با اولویت رفع مشکل انجام شود/ پاسخگویی اولیه ظرف یک ساعت

در ادامه یحیی نقی‌زاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با بیان اینکه نظارت‌ها با اولویت رفع مشکل انجام شوند، افزود: رسیدگی به شکایت‌های فوری و اضطراری مدنظر قرار گیرد. به جز مواردی که باید در کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار بگیرند، ظرف یک ساعت باید پاسخ ا‌ولیه به دیگر شکایت‌ها داده شود.
هماهنگی با سایر دستگاه‌های متولی نظارت به‌منظور هدایت نظارت‌ها به سمت مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری که به صورت موقت دایر هستند و‌ ارائه گزارشات به‌صورت مرتب از دیگر نکات مورد اشاره نقی‌زاده بود.

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.