×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خط اقتصادی ، مهدی كرباسیان روز یكشنبه در آیین آغاز ثبت شركت سرمایه گذاری فولاد كردستان با هدف اجرای زنجیره فولاد در این استان اظهار كرد: این زنجیره با یك میلیارد دلار سرمایه گذاری و با افق اشتغالزایی مستقیم یك هزار نفر و غیرمستقیم سه تا چهار هزار نفری اجرا می شود كه مرحله اول آن طی ۲ تا سه سال به سرانجام می رسد.

وی گفت: این شركت با مشاركت سه شركت خصوصی صبانور فولاد، كیمیا معادن سپاهان و شركت معدنی امداد كردستان با همكاری امیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) اجرا می شود كه از امروز شكل گرفته و فعالیت خود را آغاز می كند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت كردستان با اشاره به اینكه اكتشاف معدن، كنسانتره، گندله سازی، آهن اسفنجی و شمش فولاد مراحل ایجاد زنجیره فولاد است اضافه كرد: این شركت فعالیت خود را در حوزه معدن شروع كرده و هم اكنون گام در مسیرتولید كنسانتره و گندله آهن در شهرستان های قروه و بیجار گذاشته كه از گام های پایه ای و اولیه تكشیل زنجیره فولاد است.

كرباسیان گفت: این شركت در مرحله اول فعالیت های خود تولید حدود ۶۰۰ هزار تن تولید كنسانتره و گندله را مورد هدف قرار داده و توسعه تولید این شركت به میزان یك میلیون و ۶۰۰ هزار تن هدف گذاری شده است.

وی همچنین از انجام مراحل ثبت شركت فولاد كردستان در این استان خبر داد و گفت: مرحله اول این طرح طی ۲ تا سه سال انجام می شود كه برنامه سازمان ایمیدرو بهره برداری از ۲ تا سه كارخانه در پایان مرحله اولیه است تا مقدمات ایجاد سایر مراحل زنجیره فولاد در استان باشیم.

وی اظهار كرد: كردستان یك استان معدنی است و عملیات اكتشاف به طور وسیع در آن انجام شده كه شركت فولاد كردستان تا كنون ۲ هزار كیلومترمربع از سه هزار كیلومترمربع برنامه هدفه خود را مورد اكتشاف قرار داده و بقیه نیز در تابستان سال ۹۷ انجام می شود.

وی فعالیت این شركت را پیش زمینه ایجاد صنایع پایین دستی اعلام كرد و گفت: جلوگیری از خام فروشی و ایجاد اشتغال در زمینه فعالیت های معدنی از اهداف این طرح است.

وی با اشاره به اینكه در تكمیل زنجیره فولاد كردستان از توان سرمایه گذاران خارجی نیز استفاده می شود اضافه كرد: هم اكنون یك شركت چینی برای اجرای این طرح اعلام آمادگی كرده كه در صورت حصول نهایی نتیجه به آنها واگذار می شود.

مشاور امور معدنی مدیر عامل شركت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدكو) نیز در این جلسه با اشاره به آغاز طرح ساماندهی معادن كوچك از سال گذشته گفت: این طرح با هدف عارضه یابی معادن كوچك كشور و ارایه آموزش رایگان به معدنكاران و كمك به تامین بخشی از هزینه های پژوهشی و تحقیقی در معادن با خانه معدن ایران انجام می شود.

علی یزدانی گفت: تجهیز معادن به ماشین آلات جدید، تامین زیرساخت ها به مجتمع های معدنی از محل اعتبارات دولتی در اختیار ایمیدرو و تضمین بازار مواد استخراجی معدنی از دیگر اهداف این طرح است.

وی با بیان اینكه هم اكنون ۹۵ درصد از ۶ هزار معدن فعال كشور مربوط به معادن كوچك است افزود: در این طرح طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب و برنامه های دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام می شود.

ذخیره قطعی معادن استان ۶۲۰ میلیون تُن و اشتغال اسمی پروانه های بهره برداری چهار هزار و ۴۷ نفر است و یك هزار و ۸۵۱ نفر در معادن استان مشغول فعالیت هستند.

استان كردستان دارای ۲۰ معدن سنگ آهن است كه ۷۴ میلیون تن از ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تن از ذخیره قطعی معادن كشور را در خود جای داده است.

سهم كردستان از ذخیره قطعی ۴۸ هزار میلیون تُنی معادن كشور ۱٫۲ درصد و در بخش اشتغال هم سهم استان از ۱۳۸ هزار و ۸۷۹ نفر اشغال اسمی كشور سه درصد است.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.