×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مالیات ستانی، نخستین اصل برنامه جامع حکمرانی کارآمد/ تقدیر امام جمعه موقت تهران از توفیقات نظام مالیاتی در دوره تحولی

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی مالیاتی ایران (اینتا)، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوترابی فرد با حضور در آخرین جلسه شورای معاونین سال ۱۴۰۱ سازمان امور مالیاتی با رئیس کل و جمعی از مدیران نظام مالیاتی کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوترابی فرد در این دیدار، یکی از اسناد مهم تاریخی در شیوه ی حکمرانی را نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر نخعی دانست و گفت: در آغاز این منشور و برنامه جامع حکمرانی، چهار وظیفه برای حاکم شمرده شده است که چنانچه در این فرمان نامه آمده است «مالیات را در آن سرزمين جمع آورى كن و با دشمنان آنجا جنگ نما، به اصلاح اهل آن همت گمار و به عمران شهرها و روستاهاى آن بپرداز«.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد چنانچه ملاحظه می شود نخستین اصل این برنامه جامع حکمرانی، مالیات ستانی می باشد. یعنی بدون منابع مالی پایدار و مشروع هیچ نظام سیاسی کارکرد مطلوب نخواهد داشت.

وی دومین وظیفه حکومت را از نگاه حضرت علی(ع) تأمین امنیت دانست و بیان داشت: اینکه مالیات ستانی و تأمین مالی حکومت قبل از تأمین امنیت آمده است، نشان از اهمیت و جایگاه ویژه مالیات ستانی در ادامه حیات جامعه و حکومت دارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مالیات ستانی و امنیت ابزار هستند و نه هدف، دو وظیفه دیگر حکومت، را توسعه نیروی انسانی جامعه و عمران و آبادانی شهرها و روستا ها دانست و گفت: تحقق این دو هدف منجر به توسعه نیروی انسانی و دستیابی به یک جامعه مدرن و پیشرفته می شود که این دو هدف فقط در صورت تأمین مالی و وجود یک سیستم مالیات ستانی موثر، محقق می شوند.  

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوترابی فرد در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن بخشی از دستاوردهای مهم نظام مالیاتی از جمله شناسایی مودیان جدید و اشراف اطلاعاتی، مبارزه با فرار مالیاتی، هوشمند سازی مالیاتی با اجرای قوانین جدید نظیر پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در دوره تحولی اخیر، از تدابیر مدیریت و تلاش و پشتکار کارکنان این سازمان که منجر به این موفقیت های چشمگیر شده است تقدیر کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و تداوم برنامه های تحولی در نظام مالیاتی، چشم انداز روشنی در خصوص تأمین درآمدهای کشور و استقلال بودجه از درآمدهای نفتی پیش روی اقتصاد کشور می باشد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.