×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت دانش بنیان اسپید مارین کیش تنها شرکت دانش بنیان دریایی جزیره است که در حوزه طراحی و ساخت انواع شناورهای فایبرگلاس، فولادی و آلمینیومی فعالیت می کند.

در‌ همین راستا مهدی کشاورز در جریان بازدید از این مجموعه ضمن قدردانی از تلاش های علمی و فناورانه این شرکت در حوزه تولید، بر ضرورت تامین محصولات مورد نیاز سازمان و شرکت های تابعه از شرکت های دانش بنیان داخل جزیره تاکید کرد و افزود: ارتقای کیفی محصولات شرکت های دانش بنیان داخل جزیره نیازمند حمایت همه جانبه سازمان است و حرکت به سمت صادرات محصول این شرکت ها به عنوان یک اولویت اساسی از سوی سازمان منطقه آزاد کیش دنبال می شود.

شایان ذکر است؛ طراحی و ساخت شناورهای تفریحی، مسافربری، خدماتی و آتش نشانی بخشی از فعالیت های این شرکت دانش بنیان است که با برخورداری از ظرفیت قابل توجه در این زمینه می تواند به نیازمندی های جزیره کیش و حتی کشتی هایی که در کیش به عنوان پایلوت استفاده می شوند خدمات ارائه دهد.

بنابراین گزارش، ضمن این که ارائه خدمات در بخش طراحی و ساخت ۱۰۰ درصد از توان و دانش نیروهای این مجموعه استفاده می شود، نخستین شناور آتش نشانی نیز در سال ۱۳۸۸ توسط این شرکت ساخته شده و تجارب خوبی در این حوزه کسب نموده است.

همچنین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه از کارخانه کیش چوب و روند صادرات محصولات این کارخانه به کشور ایتالیا بازدید کرد.

کشاورز در این بازدید ضمن ابراز خشنودی از ظرفیت های صنعتی کیش و با اشاره به اثر مثبت صادرات کالاهای صنعتی بر رشد بخش صنعت و تسریع فرآیند توسعه بر ایجاد شرایط مناسب صادرات در واحد های صنعتی و بهره برداری بهینه از منابع اقتصادی کشور تاکید کرد.

به گفته بهزاد فلاحی مدیر کارحانه کیش چوب، صادرات این کارخانه از دو ماه گذشته آغاز شده و تا پایان سال ماهیانه به یک میلیون یورو در سال بالغ خواهد شد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.