×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 6 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش روابط عمومي و بين‌الملل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو)، علي امام با اشاره به افتتاح دو ايستگاه ميدان محمديه و بسيج (حدفاصل ايستگاه‌هاي مهديه تا بسيج)، گفت: اين آمادگي را داريم كه از مهر ماه تا پايان امسال هر ماه، يك ايستگاه را در خط هفت مترو وارد مدار بهره‌برداري كنيم.

وي با تاكيد بر اينكه اولويت ما تكميل خطوط ۶ و ۷ متروي تهران است، بيان داشت: بخش مياني و شمالي خط هفت را در دو مرحله زماني تير و اسفند ماه سال گذشته با ۸ ايستگاه افتتاح كرديم، كه تعداد اين ايستگاه‌ها با احتساب مجموعه ايستگاه‌هاي بهره‌برداري شده طي ماه‌هاي آينده در سال ۹۸ به ۱۶ ايستگاه خواهد رسيد و همچنين ۶ ايستگاه باقيمانده در برنامه سال ۹۹ بوده كه در مجموعه با تامين منابع مالي و تكميل خط ۷؛ شاهد ۲۲ ايستگاه با ۲۷ كليومتر تونل در اين خط خواهيم بود.

وي در ادامه در خصوص خط ۶ متروي تهران با تاكيد بر اينكه اولين افتتاح ما در خط ۶ مربوط به ايستگاه ميدان امام حسين (ع) است، افزود: اين ايستگاه با خط  دو تقاطع دارد و نقطه پر ترددي در تهران محسوب مي‌شود .

امام با اشاره به اينكه ۹ كيلومتر جنوبي خط ۶ (حدفاصل دولت‌آباد تا ميدان شهدا) در هجده فروردين ماه سال جاري با حضور رئيس جمهور، به بهره‌برداري رسيد، گفت: مرحله بعدي افتتاح حدفاصل ايستگاه تربيت مدرس در منطقه ۲ تا ايستگاه ستاري در منطقه ۵ است .

وي در خصوص بودجه مورد نياز براي تكميل خطوط ۶ و ۷، گفت: در شرايط فعلي بودجه مورد نياز ۷ هزار ميليارد تومان است كه البته اين رقم تا انتهاي پروژه ثابت نيست چرا كه قيمت‌ها و هزينه در حال تغيير است.

مديرعامل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو)ادامه داد: در سال ۹۶ هزينه احداث يك كيلومتر خط مترو با همه وسايل، تجهيزات و ناوگان آن حدود ۲۵۰ ميليارد تومان بود كه در حال حاضر اين رقم از ۵۵۰ ميليارد تومان فراتر رفته و رقم آن براي سال آينده قابل پيش‌بيني نيست.

وي تصريح كرد: ممكن است اينگونه گفته شود كه با توجه به اينكه بخش بسياري از مصالح ساختماني در بخش تاسيساتي مترو از داخل كشور تامين مي‌شود لذا نبايد قيمت افزايش يابد، اما بايد اين نكته را نيز در نظر بگيريم كه در شرايط فعلي اقتصادي قيمت توليدات داخلي نيز افرايش داشته است.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.