×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 3 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اقتصادو تجارت؛ به گزارش روابط‌عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، یزدان سیف تصریح کرد: در ۱۲ ماه سال گذشته یک میلیون و هفتصد و بیست هزار تن روغن در صنایع روغن تولید و به بازار عرضه شد که این مقدار در مقایسه با زمان مشابه سال قبل یک میلیون و چهارصد و شصت هزار تن، افزایش مطلوبی به شمار می‌رود و در حال حاضر بازار روغن در آرامش است.
وی گفت: برای تامین نیاز‌های ماه رمضان نیز ۳۰ هزار تن روغن به صنایع اختصاص داده شده تا هیچ گونه کمبودی در مواد اولیه تولید وجود نداشته باشد.
افزایش قیمت نان گرانفروشی است سیف اظهار داشت: هرگونه افزایش قیمت نان توسط واحد‌های تولیدی گرانفروشی است و باید از سوی دستگاه‌های نظارتی با این موارد برخورد شود ضمن اینکه از مردم درخواست می‌کنم در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی موارد را برای رسیدگی با سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت در میان بگذارند.
کمبود برنج در بازار مقطعی است مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: با توجه به پایان فصل برداشت، برنج داخلی در انبار‌ها کاهش یافته است و همین موضوع سبب کاهش عرضه و افزایش قیمت این محصول شده است. یزدان سیف اظهار داشت: این کمبود در دو ماه آینده و با شروع فصل برداشت جبران می‌شود، اما برای جبران کمبود، سی هزار تن برنج وارداتی به منظور عرضه در ماه رمضان در اختیار ستاد تنظیم بازار استان‌ها قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در این خصوص برنج وارداتی هندی با قیمت مصوب ۷۴۰۰ تا ۷۸۰۰ تومان و برنج تایلندی بین ۴۴۰۰ تا ۴۶۰۰ تومان در استان‌ها در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. یزدان سیف گفت: تا دو ماه آینده نیز با شروع کشت برنج دو میلیون تن برنج داخلی وارد بازار خواهد شد و کمبود تولید داخلی نیز جبران می‌شود و قیمت به تعادل خواهد رسید. وی ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های اخیر انتظار می‌رود کشت برنج امسال در مقایسه با سال گذشته با افزایش حداقل ده درصدی مواجه شود.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.