×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خط اقتصادی، علی اصغر شالبافیان در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: با توجه به اینکه اولین بخش غرفه کشورمان (در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی) به صنعت گردشگری اختصاص یافته است، نخستین گروه از راهنمایان گردشگری مسلط به دو زبان انگلیسی و عربی را به اکسپو اعزام کردیم تا ضمن معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری کشور، راهنمایی و هدایت بازدیدکنندگان در طول مدت ۶ ماه برگزاری این نمایشگاه در سطح شایسته‌ای انجام شود.

معاون گردشگری کشور افزود: در روزهای آغازین افتتاح نمایشگاه اکسپو به دبی سفر کردم. یکی از مواردی که در این رویداد مهم بین‌المللی مورد توجه قرار گرفت؛ نحوه حضور و بازدید از غرفه کشورها بود. به گونه‌ای که چند نفر در ورودی غرفه مورد نظر حضور می‌یافتند و با توضیحات و هدایت راهنمایان آموزش‌دیده و تخصصی به بخش‌های مختلف غرفه موردنظر هدایت می‌شدند. تصمیم گرفتم این روش بازدید هدفمند را در پاویون جمهوری اسلامی ایران اجرا کنم.

اعزام راهنمایان به اکسپو برای دوره‌های ۱۲ تا ۱۵ روزه

آرش نورآقایی از راهنمایان گردشگری کشور درباره اعزام راهنمای گردشگری به اکسپو ۲۰۲۰ به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: یکی از ضرورت‌های شرکت در نمایشگاه‌هایی با ابعاد جهانی مانند اکسپو، حضور راهنمایان حرفه‌ای و آگاه در غرفه کشورهاست. در این مرحله سه نفر از راهنمایان گردشگری از استان‌های خوزستان، یزد و اصفهان که به دو زبان عربی و انگلیسی مسلط هستند برای دو هفته به اکسپو اعزام شدند.  

نورآقایی با اشاره به زمان حدود ۴ ماه و ۱۰ روز باقیمانده به پایان اکسپو ۲۰۲۰ دبی گفت: در این طرح که به همت معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی اجرا می‌شود، گروه‌های راهنمایان گردشگری در تیم‌های مجزا (خانم و آقا) برای دوره‌های ۱۲ تا ۱۵ روزه و حضور در پاویون جمهوری‌ اسلامی ایران با هدف معرفی غرفه، جاذبه‌ها و ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری ایران به اکسپو اعزام می‌شوند.

 اکسپو ۲۰۲۰ دبی با عنوان پیوند اذهان و خلق آینده با حضور ۱۹۸ کشور جهان از ۹ مهر ۱۴۰۰ در حالی در دبی آغاز به کار کرده است که کرونا همچنان چالش اول جهان در بخش‌های مختلف به ویژه اقتصاد و تجارت و صنعت گردشگری است. اگر چه این رویداد به دلیل همه‌گیری با یکسال تاخیر برگزار و به سنت همیشگی ۶ ماهه تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت، به نظر می‌رسد با شتاب واکسیناسیون عمومی، جهان آرام آرام از خواب سنگین کرونایی بیدار و برای گردهمایی‌ها و رویدادهای جهانی در ماه‌های آینده آماده می‌شود.

اگرچه اکسپوها بنا به فلسفه ذاتی اقتصادی و تجاری هستند، مطابق همه رویدادهای جهانی از ورزشی و هنری تا علمی و صنعتی، آثار فرهنگی و هنری ویترین چشم‌نواز نمایشگاهی وسیع و معرفی و آغاز تعاملات بین‌المللی است حتی اگر این روابط بستر توسعه و همکاری‌های اقتصادی یا سیاسی کشورها باشد.

رویداد اکسپو همیشه جشنواره‌ای از زیبایی‌های فرهنگی و تمدنی را در خود دارد و کشورها در ۶ ماه فرصت دارند علاوه بر ارائه همه توانمندی‌ها و دستاوردهای اقتصادی و صنعتی و چشم‌اندازهای آتی و ظرفیت‌ها و جاذبه‌ها فرهنگی و تمدنی خود را به وضوح به نمایش گذارند.

مدت زمان ۶ ماه برای اکسپو در مقایسه با سایر رویدادهایی که حداکثر ۱۰ روز هستند، فرصت ارزشمندی است که کشورها علاوه بر حضور در لایه‌های مختلف اقتصادی، علمی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی به صورت حقیقی و حقوقی، می‌توانند تعاملات بین‌المللی خود را افزایش دهند و با شناخت بیشتر از فضای ارتباطات بین‌الملل و حوزه‌های پیش رو، ظرفیت‌های ملی خود را معرفی کنند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.