×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اقتصادوتجارت ؛به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران امیرحسن جعفری ورامینی سرپرست این اداره کل در این زمینه افزود: با هدف ایجاد رویکردی نظامند برای کاهش آسیب های محیط زیستی و بهبود وضعیت شاخص ها، استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ در مجموعه شهرداری تهران جهت ارتقاء سطح کیفی زندگی در سطح شهر تهران به ویرایش ۲۰۱۵ ارتقاء می یابد.

جعفری ورامینی در ادامه با اشاره به اینکه در این ممیزی فعاليت های محیط زیستی مطابق با تغییرات ایجاد شده در الزامات استاندارد مذکور از جمله چرخه حیات، پايبندي به الزامات قانوني، اندازه گيري آلاينده هاي محیط زیستی، اجراي مانورها، اقدامات کنترلي در خصوص کاهش پيامدهاي محیط زیستی ناشی از عملکرد نادرست پيمانکاران در جمع آوري و دفع پسماند، آلودگي آب، خاک و هوا مورد بررسی کارشناسی قرار می گیرد، افزود: امید است تمام اهداف و برنامه ها در مجموعه منطقه با رویکرد محیط زیستی انجام شود و با هم افزایی بیشتر در سایر بخشها کیفیت زیستی شهر افزایش یابد.

حاجوی شهردار منطقه ۷ در این جلسه به عنوان مدیر ارشد منطقه طبق استاندارد ISO14001:2015 مورد ممیزی قرار گرفت و در ادامه به بیان دغدغه های محیط زیستی منطقه و تلاش در راستای بهبود کیفی زیست پذیری شهری به تشریح اقدامات و برنامه های منطقه در راستای استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ پرداخت.

وی توسعه انرژی های تجدید پذیر، اصلاح الگوی مصرف، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، طراحی۱۱۰۰ متر مسیر ایمن دوچرخه سواری، تفکیک پسماند در ساختمانهای منطقه، احداث ۷ ایستگاه بی دود، ارتقای سرانه فضای سبز و کاشت گونه های مقاوم به کم آبی، بازچرخانی آب و هوشمند سازی آبیاری و برگزاری کمپینهای مختلف محیط زیستی از جمله اقدامات شاخص محیط زیستی منطقه برشمرد.

حاجوی در ادامه افزود: یکی از اولویتهای اصلی منطقه با توجه به محدود بودن فضا، ارتقاء سرانه فضای سبز است که توانسته ایم در این زمینه اقدامات تاثیرگذاری از طریق تملک باغات انجام دهیم.
در پایان سرپرست اداره کل محیط زیست وتوسعه پایدار از شهردار منطقه به دلیل اهتمام و تلاش در راستای ارتقاء شاخص های محیط زیستی منطقه و همکاری های بین بخشی قدردانی نمود .

لازم به ذکر است ممیزی نهایی منطقه تا شهریور ماه سال جاری برگزار می شود.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.