×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خط اقتصادی ، با فرارسیدن ایام نوروز به دلیل تعدیل آب و هوا و شور و شوق تغییر سال و فصل، بسیاری از ایرانیان شروع یک سفر نوروزی را برای سپری کردن تعطیلات در نظر می‌گیرند و متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا در نوروز دوسال گذشته سفرهای نوروزی اغلب مهجور ماند و بسیاری از افراد به دلیل حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان از سفر صرف نظر کرده و در خانه‌های خود تعطیلات و نوروز را سپری کردند.

اما اکنون با گذشت بیش از ۲ سال از زمان شیوع کرونا و گسترش واکسیناسیون عمومی امید بازگشت به زندگی عادی و از سر گرفتن دیدوبازدیدها و سفرها دوباره شکل گرفته است. به همین دلیل در نوروز امسال پیش‌بینی ترافیک سفرها و ازدهام جمعیت در مناطق گردشگری و تفریحی دور از ذهن نبود. مسئله‌ای که میتوانست بعد از ۲ سال زندگی در رکود و یاس،‌ امید و شادی را با نوروز برای ایرانیان به ارمغان آورد. سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۱ به دلیل مصادف شدن روزهای آخرسال با تعطیلات آخرهفته از روزهای پایانی اسفند ماه ۱۴۰۰ آغاز شد. بنابراین گاهی در برخی از شهرهای کشور قبل از فرارسیدن نوروز ظرفیت هتلها و مسافرخانه‌ها پر شد و حتی گاهی بلیت حمل و نقل عمومی مانند قطار و اتوبوس نیز یافت نمی‌شد. استان سمنان، شهر مشهد، یزد و بندرعباس از جمله شهرهایی بودند که اعلام کردند مراکز اقامتی شان پر شده است و به گفته دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین‌ماه بیش از ۵۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر سفر کرده‌اند و استانهای مازندران، خراسان رضوی، گیلان، هرمزگان، فارس، اصفهان، بوشهر، یزد، خوزستان و تهران پرسفرترین استان‌های نوروز ۱۴۰۱ بودند و میزان این سفرها در نوروز امسال در مقایسه با نوروز سالهای قبل از شیوع کرونا یعنی ۹۷ و ۹۸ حدود ۶۷ درصد افزایش داشت.

مناطق آزاد به دلیل جاذبه های گردشگری و تفریحی‌ای که دارد همواره از گزینه‌های اولیه مقاصد گردشگری بوده است،‌ جزیره کیش نیز که همواره به عنوان یکی از جذابترین گزینه‌های گردش و تفریح انتخاب می‌گردد، فقط در شش روز ابتدایی تعطیلات نوروزی امسال پذیرای بیش از ۱۴۸ هزار و ۶۴ مسافر بود که این خود نوعی رکورد جدید در جذب مسافر به جزیره در چند سال اخیر است.

همچنین به گفته مسئولان در ۶ روز ابتدایی تعطیلات امسال، بیش‌از ۴۵۲ هزار نفر مسافر و گردشگر نوروزی در بندر چابهار حضور داشتند و بیش از ۸۳۳ هزار گردشگر در مدت زمان ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین سال جاری به منطقه آزاد قشم سفرکردند که از این بین حدود ۲۶ هزار نفر از طریق پروازهای داخلی و خارجی به جزیره زیبای قشم سفر کرده‌اند و در بندر عباس نیز در نوروز با استقبال فوق العاده گردشگران و مسافران همراه شد و درمجموع در میزان گردشگران هوایی ۷۱ درصد، گردشگران زمینی ۷۳ درصد و گردشگران ریلی ۱۲۵ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته مشاهده شد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.