×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

شانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کار و تلاش استان (کارگران و خانواده‌های ایشان که شامل همسر و فرزندانی که سن آن‌ها بین ۱۸ تا ۲۵ سال است) در راستای بسط و گسترش معارف اسلامی و فرهنگ قرآنی با حمایت شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در ۵ رشته قرائت تحقیق، مفاهیم جلد ۲۶ تفسیر نمونه، حفظ ۲۰ جزء و حفظ ۱۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم در مسجد النبی و سالن همایش‌های پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس برگزار شد.

کلید حل مشکلات جامعه در کلام نورانی قرآن است

علیرضا جعفرپور، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در این مراسم عنوان کرد: سوخت‌رسانی کشور با تلاش شبانه‌روزی کارکنان این مجموعه در حال انجام است. کمبود سوخت می‌تواند بسیار بحران‌زا باشد و خدا را شاکریم که در خصوص تأمین سوخت کشور هیچ مشکلی نداریم. ۴۰ درصد این سوخت در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: بسیار تأسف می‌خورم که چرا بسیاری از افراد از قرآن دور شده‌اند و این در حالی است که این کتاب آسمانی دوای دردهای بشر است. امروز انسان از درون خود غافل و درگیر امراض مختلف روحی و روانی شده که تنها دوای آن قرآن است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس گفت: متولیان امر باید در این زمینه چاره‌ای بیندیشند؛ چرا که کلید حل مشکلات فرهنگی امروز جامعه در کلام نورانی و روح‌بخش قرآن است. ان‌شاءالله همه ما آن‌طور که شایسته است از قرآن و درس‌های آن استفاده کنیم.

قرآن نور هدایت بشر در دنیا و آخرت است

سید جواد نصرتی علمداری، معاون امور اجتماعی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در مراسم افتتاحیه این مسابقات، اظهار کرد: قرآن کتاب آفرینش، پیمایش بشریت و نور هدایت ما در دنیا و آخرت است. برگزاری این مسابقات تنها یک تکلیف اداری نیست و امیدواریم بتوانیم فراتر از این عمل کرده و برگزاری جلسات قرآنی را به صورت رویه‌ای ثابت در کارخانجات در دستور کار قرار دهیم.

وی تصریح کرد: امروز که تمام تلاش دشمن این است که تمامی واحدهای تولیدی را فلج کند، اگر بتوانیم قرآن را در این واحدها جاری کنیم بسیار تأثیرگذار خواهد بود و نقشه‌های دشمن، نقش بر آب خواهد شد.

گفتنی است در پایان این مسابقات که با حضور ۱۳۰ نفر از برادران و خواهران جامعه کار و تلاش استان هرمزگان برگزار شد، برگزیدگان در رشته های مفاهیم قرآن، قرائت تحقیق و حفظ قرآن کریم معرفی شدند که به مرحله کشوری این دوره از مسابقات راه یافتند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.