×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا گفت: وام ۱.۵ و ۲ میلیون تومانی به صاحبان مشاغل بی ثبات ثبت نام خاصی ندارد و بازپرداخت این وام نیز مانند وام یک میلیونی از یارانه آنها کسر می‌شود.

میرزایی درباره زمان ارسال پیامک به مشمولان و زمان واریز وام، گفت: ارسال پیامک بر عهده وزارت ارتباطات بوده و واریز وام بر عهده بانک مرکزی به همین دلیل نمی‌توانیم تاریخ در این خصوص را بگویم اما در همین هفته لیست را دریافت و پیامک ها را به مشمولان ارسال می‌کنیم.
سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا  در پاسخ به این سئوال که مانند وام یک میلیونی باید کدملی خود را ارسال کنند؟، گفت: این بار سعی کردیم روش را راحت کنیم و احتمالا با ارسال عدد یک به همان شماره که به آنها پیامک کردیم کفایت می‌کند.
وی درباره نحوه بازپرداخت این وام، بیان کرد: بازپرداخت این وام نیز مانند وام یک میلیونی از یارانه آنها کسر می‌شود و اقساط آن از تیر ماه برداشته می‌شود وام بدون بهره بوده و فقط با ۴ درصد کارمزد وام است همچنین مبلغ اقساط به این صورت است که به خانواده های تک نفره که یک میلیون تومان پرداخت می‌شود، ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان مبلغ قسط وام است که از یارانه آنها کسر می‌شود. میرزایی با بیان اینکه به خانواده های ۲ تا ۳ نفره مبلغ وام ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، افزود: مبلغ قسطی وام این خانوارها که از یارانه آنها کسر می‌شود ۵۲ هزار و ۶۵۰ تومان است و به خانواده های  ۴ نفره یا بیشتر ۲ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود که مبلغ قسط وام ۷۰ هزار و ۲۰۰ تومان است.
میرزایی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه به تمام لیست هایی که از سازمان تأمین اجتماعی، وزارت کشور و اتاق اصناف دریافت می‌کنید وام را واریز می‌کنید؟، گفت: بله. هیچ یک از افراد را ما از لیست حذف نخواهیم کرد.
وی درباره علت اعطای این وام به صاحبان مشاغل بی ثبات، گفت: کسب و کارها از سوی معاونت اشتغال حمایت های لازم را دریافت می‌کنند اما کارگران این کسب و کارها هم آسیب دیدند که باید از آنها حمایت لازم به عمل آید همچنین برخی از مشاغل کارفرما ندارند مانند رانندگان و دستفروشان که از آنها نیز باید حمایت می‌شد به همین دلیل از این گروه علاوه بر حمایت خانواری که واریز وام یک میلیونی بود و در حال حاضر هم یک حمایت اشتغالی صورت می‌گیرد.
سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا ادامه داد: با شیوع کرونا کارگران ساختمانی نیز متضرر شدند چراکه کارهای این گروه نیز تعطیل شده است به همین دلیل این گر
خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.