×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هشدارهای آب‌وهوایی جدی گرفته شود/ راه‌اندازی گشت‌های شبانه برای کنترل وضعیت امور/ اجرای طرح «آرامش بهاری» در بیش از ۲ هزار بقعه متبرکه

به گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، وبینار دبیرخانه ستاد سفر با ستادهای اجرایی خدمات سفر استان‌ها، با حضور دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور و نمایندگان برخی دستگاه‌های عضو صبح امروز یکشنبه ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد.
سید مصطفی فاطمی دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به برگزاری روزانه وبینارها به‌منظور هماهنگی اموردر استان‌ها افزود: دبیرخانه ستادهای استانی از شانزدهم اسفندماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و امروز اولین جلسه ستاد کشوری برگزار می‌شود.
او با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان از سوم فروردین و تغییر الگو براساس این ایام، افزود: مصوبه‌ ابلاغی شورای فرهنگی عمومی که برای تمامی استان‌ها ارسال شده ملاک کار است. تشویق و ترغیب راه‌اندازی پویش «شهرما روضه‌دار است» و فعالیت واحدهای پذیرایی زیر مجموعه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در زمان افطار تا سحر از جمله تاکیدات این مصوبه است.
فاطمی با بیان اینکه نیمه غربی کشور روز سه‌شنبه و نیمه شرقی روز چهارشنبه کشور درگیر بارندگی‌های شدید خواهند بود برتوجه به هشدارهای هواشناسی، برنامه‌ریزی و هماهنگی با کمیته اسکان و استانداری برای انتقال مسافرانی که در چادر اقامت دارند به محل‌های اسکان اضطراری ستاد سفر اشاره کرد.
هماهنگی با شهرداری برای اطلاع‌رسانی و اعلام سالن‌های تدارک دیده شده، راه‌اندازی گشت‌های شبانه برای کنترل وضعیت امور، اعلام اطلاعیه‌های استانی به‌منظور زیرنویس در صداوسیما، اتخاذ تدابیر لازم  برای حفاظت از بازارچه‌های صنایع‌دستی و کمپین‌های شصت‌سی از دیگر تاکیدات دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور بود.
او به آغاز طرح ««آرامش بهاری» توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در بیش از دو هزار بقعه متبرکه اشاره کرد و افزود: این سازمان به‌عنوان عضو جدید به ستاد اضافه شده است همکاری خوبی طی این مدت شکل گرفته است.
ورود سامانه بارشی از غرب کشور، باد شدید و کاهش دما
همچنین در این جلسه محمد اصغری با اشاره به بارندگی شدید از روز نخست تعطیلات بر خودداری از اطراق اطراف رودخانه‌ها تاکید کرد.
او با اشاره به اینکه از امروز سامانه‌ای از شمال غرب و غرب کشور از جمله آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه وارد کشور می‌شود، ادامه داد: در روزهای آینده این سامانه تشدید می‌شود و مناطق بیشتری را در بر می‌گیرد. اوج بارندگی‌ها روز سه‌شنبه خواهد بود که کل کشور را شامل می‌شود.
این کارشناس هواشناسی باد شدید به‌خصوص در استان‌های کرمان، یزد، اصفهان، فارس را پدیده دیگر این ایام عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه از روز سه‌شنبه کاهش دما خواهیم داشت، مسافران سوخت کافی و لباس گرم به همراه داشته باشند.

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.