×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، جواد اوجی روز چهارشنبه (۶ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: از مهم‌ترین پروژه‌هایی که قرار است در جریان این سفر استانی به بهره‌برداری برسد، کارخانه گاز و گاز مایع ۳۲۰۰ (ان‌اجی‌ال ۳۲۰۰) است که ظرفیت فاز نخست آن ۲۵۰ میلیون فوت‌مکعب جمع‌آوری گاز مشعل غرب کارون با هزینه‌کرد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار است.

وی با بیان اینکه ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ نخستین پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل است، توضیح داد: در این کارخانه گاز شیرین به شبکه سراسری تزریق و ترکیبات سنگین و میعانات آن هم به‌عنوان خوراک پتروشیمی از طریق خط لوله به پتروشیمی ماهشهر ارسال می‌شود.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه فاز ۲ این پروژه نیز تا یک سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید تا گازهای مشعل تبدیل به ارزش افزوده شوند، اعلام کرد: پروژه‌های دیگری هم برای جمع‌آوری گازهای مشعل در دستور کار وزارت نفت است.

اوجی تصریح کرد: دو ایستگاه تقویت فشار مربوط به کارخانه‌های ان‌جی‌ال ۹۰۰ و ۱۰۰۰، ایستگاه نیروگاه برقی ۱۶۰ مگاواتی و چند پروژه دیگر در حوزه صنعت نفت به در سفر به خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد که اشتغال‌زالی و درآمدزایی بسیار خوبی دارند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.