×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

 گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، در این جلسه که معاونان وزیر، اعضای هیئت مدیره، معاونان، مدیران کل ستادی شبکه پستی حضور داشتند، محمدجواد آذری جهرمی ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، خواستار افزایش ظرفیت‌ها و توسعه بهره‌وری در شبکه پستی کشور شد.

وی با اشاره به اینکه در دوران مدیریت سابق شاهد پیاده‌سازی موفق سه استراتژی افزایش درآمد، اجرای عدالت در پرداختی‌های کارکنان و مدیریت بهینه هزینه‌ها بودیم، گفت: هنوز ظرفیت‌های زیادی در شرکت ملی پست وجود دارد که تاکنون مغفول مانده است و انتظار داریم در دوران مدیریت جدید با بهره‌برداری از آنها شاهد بهبود وضعیت شرکت باشیم.

وزیر ارتباطات راه حل افزایش بهره‌وری شبکه را مکانیزه کردن فرایندها دانست و گفت: تاکنون بخش زیادی از عملیات پست مکانیزه شده، اما نیاز است با تجهیز مرکز سورتینگ مکانیزه، هوشمند سازی عملیات، ایجاد سرویس‌های جدید، مدیریت ارتباطات بازار و اجرای شیوه های خلاقانه؛ درآمد پیش بینی شده شرکت محقق شود.

آذری جهرمی میزان درآمد فعلی شرکت ملی پست را ۱۸ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در ابتدای دوران مدیریت قبلی این رقم هشت هزار میلیارد ریال بود که با اجرای طرح‌ها و برنامه‌ای موفقیت‌آمیز به رقم فعلی رسید که امیدوارم با تداوم برنامه‌ها و اتخاذ شیوه‌های جدید، شاهد تحقق درآمد پیش‌بینی شده ۲۲ هزار میلیارد ریالی بودجه سال ۱۳۹۹ باشیم.

وی بر نماد‌سازی پست تاکید کرد و اظهار داشت: پست نماد هر کشوری است و تاکنون اقدامات موثری از جمله احیای تاریخ و موزه‌های پست و توجه بیشتر به تمبر در راستای این نماد سازی انجام شده است که ضروری است تمرکز بیشتری بر تقویت جایگاه تمبر به عنوان هویت پست و نقش تاثیر‌گذار آن در تعاملات فرهنگی، شود.

آذری جهرمی به بهبود وضعیت معیشت کارکنان در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: با اجرای قانون محاسبه افزایش ۵۰ درصدی حقوق پایه کارکنان، معیشت همکاران پست بهبود قابل ملاحظه‌ای یافت و هدف اجرای عدالت در پرداختی‌های این شرکت با سایر شرکت های تابعه تا حدود زیادی محقق شد.

وی اجرای طرح تحول دیجیتال را از دیگر اقدامات موثر در راستای توسعه شبکه پستی عنوان کرد و گفت: سیاست توسعه بازار و جابجایی محصولات استراتژیک، در قالب این طرح پیاده سازی شد که در کنار افزایش همکاری‌ا و انعقاد تفاهم‌نامه  با سایر دستگاه ها، نقش موثری در بازار کسب و کار شبکه و بالا رفتن شمار مرسولات به ویژه در دوران شیوع ویروس کرونا داشت به طوریکه در پنج ماه اخیر شاهد افزایش پنج برابری بسته‌های پستی بودیم.

وزیر ارتباطات به سیاست انقباضی در حوزه نیروی انسانی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با اجرای این سیاست، بدنه نیروی انسانی پست چابک و بخش زیادی از نیروی انسانی شاغل در قسمت‌های مختلف شبکه در بخش‌های اجرایی به کار گرفته شدند.

وی همچنین ضمن قدردانی از نقش آفرینی موثر کارکنان پست در دوران شیوع کرونا در خدمت‌رسانی به مردم گفت: این نقش‌آفرینی باید در تاریخ این شبکه ماندگار شود.

آذری جهرمی در ادامه با اشاره به هشت سال سابقه سبحانی‌فر به عنوان نماینده در خانه ملت و ۲۱ سال فعالیت اجرایی در وزارت ارتباطات، اظهار امیدواری کرد: این سابقه درخشان در سایه همکاری و همدلی کارکنان شبکه پستی، ثمرات و برکات زیادی برای این شبکه در خدمت‌رسانی پویا‌تر به مردم و بهبود شرایط کارکنان به همراه داشته باشد.

تشریح برنامه های مدیرعامل جدید شرکت ملی پست، ارایه گزارش عملکرد مدیرعامل پیشین و قدردانی از زحمات وی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

 
خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.