×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل شرکت نفت ستاره خلیج فارس، علیرضا جعفرپور با بیان اینکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس با تولید روزانه بیش از ۴۵۰ هزار بشکه انواع فرآورده و تولید بیش از ۴۰ درصد از بنزین کشور، به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی از جایگاه ویژه‌ای در میان صنایع هرمزگان برخوردار است، بیان کرد: برای ما بسیار حائز اهمیت است زمانی که تولید در استان صورت می‌گیرد، بهره‌مندی از مالیات و عوارض آن نیز برای هم استانی‌هایمان در هرمزگان باشد و معتقدیم زمانی که صنعتی در یک استان مستقر است پرداخت مالیات آن در استانی دیگر خیانت به مردم آن منطقه است.

وی ادامه داد: با عنایت به رسالت و تعهد پالایشگاه ستاره خلیج فارس در راستای آبادانی و محرومیت‌زدایی از استان هرمزگان، خود را متعهد به پرداخت مالیات در استان می‌دانیم.

بهره‌مندی هرمزگان از عواید مالیاتی ستاره خلیج فارس

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در پاسخ به شایعات در خصوص پرداخت مالیات بر عملکرد این شرکت در سایر استان‌ها، اظهار کرد: پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در پایان سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری کامل رسیده است. در سال ۱۳۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا، کاهش شدید قیمت فرآورده‌های نفتی را شاهد بودیم و این مجموعه مبلغ ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان زیان عملکرد داشته که مشمول پرداخت مالیات عملکرد نبوده است.

وی با بیان اینکه سال ۱۳۹۹ اولین سالی بوده است که شرکت ستاره خلیج‌فارس به سودآوری جهت پرداخت مالیات عملکرد رسیده و با توجه به اینکه نخستین سال سوددهی شرکت به شمار می‌رفته است، انتقال پرونده مالیاتی این مجموعه به استان از اهمیت خاصی همراه بوده، افزود: در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان سود خالص قبل از مالیات این شرکت بوده و از آنجایی که خود را متعهد به آبادانی استان می‌دانیم، با کمک مسئولان استانی انتقال پرونده مالیاتی ستاره خلیج فارس از تهران به هرمزگان در آن سال انجام پذیرفته و بدین ترتیب تمام رسیدگی‌های مالیاتی شرکت در استان صورت گرفته که عواید آن به مبلغ یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به اداره کل امور مالیاتی هرمزگان پرداخت شده است.

جعفرپور اضافه کرد: در تیرماه سال ۱۴۰۱ نیز اظهارنامه مالیات بر عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت با سود خالص قبل از مالیات ۲۲ هزار میلیارد تومان به اداره کل امور مالیاتی استان هرمزگان ارسال شده است که مالیات آن به مبلغ ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص مالیات و عوارض بر ارزش افزوده فروش نیز ابراز کرد: در سال گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد تومان پرداختی از طریق خزانه‌داری کل داشته‌ایم که تا پایان مرداد ماه امسال نیز یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به اداره کل امور مالیاتی استان از طریق خزانه‌داری کل، کارساز شده است.

استقرار منابع نقدی ریالی ـ ارزی ابرپالایشگاه جهان در شعب بانک‌های استان هرمزگان

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در ادامه به استقرار تمامی حساب‌های بانکی شرکت از سال ۱۳۹۸ در استان، اشاره و اظهار کرد: ما در حال حاضر با بسیاری از بانک‌های استان هرمزگان همکاری نزدیک و مراودات قابل‌توجهی داریم و می‌توانیم اعلام کنیم که تمام عملیات بانکی برای دریافت ضمانت‌نامه، پرداخت حقوق، دریافت تسهیلات کارکنان و انواع خدمات بانکی موردنیاز این شرکت در استان انجام می‌شود و همکاری ما با بانک‌های تهران صرفاً بابت پرداخت اقساط تسهیلات ارزی اخذ شده برای احداث پالایشگاه در دوران ساخت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو شعبه بانک تجارت و ملت در شرکت نفت ستاره خلیج مستقر هستند و باجه بانک رفاه کارگران نیز در این شرکت در حال فعالیت است و طی آخرین تفاهم‌نامه انجام شده، شعبه بانک ملی نیز به‌زودی در پالایشگاه راه اندازی خواهد شد.

جعفرپور در پایان گفت: هدف ما از استقرار حساب‌های بانکی شرکت در استان هرمزگان، افزایش منابع بانک‌های استان و گشایش باب اعطای تسهیلات مورد نیاز به سایر شرکت‌ها و چرخش نقدینگی در استان و رشد اقتصادی این خطه از میهن عزیزمان است و بی تردید موفقیت پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز در تأمین انرژی کشور را می‌توان مصداق همکاری سیستم بانکداری با بخش تولید انرژی تفسیر کرد که نتیجه آن در جامعه گویا و مبرهن است. خودکفایی در تولید انرژی، صادرات و ایجاد اشتغال نتایج همکاری و همراهی نظام بانکداری با ابر پالایشگاه ستاره خلیج فارس است.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.