×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 27 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛سید محمد ناظم رضوی در جلسه ستاد گردشگری گفت: تعامل و هماهنگی سازمان های ذیربط برای جذب گردشگر در ایام‌ نوروز و شناساندن ظرفیت تاریخی و مذهبی شهرری ضروری است.

🔺گردشگری شبانه در ایام نوروز
🔻محسن سعادتی معاون میراث فرهنگی استان تهران با اشاره به اهمیت تبلیغات شهری در معرفی اماکن گردشگری گفت: به منظور معرفی آثار تاریخی و مهم ری، گردشگری شبانه در ایام عید نوروز با محوریت چشمه علی، برج طغرل و کار موزه سیمان ری از سوی میراث فرهنگی استان تهران انجام می شود.

🔺برپایی ایستگاه های ثابت گردشگری در ایام نوروز
🔻امیر قاسمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نوروز ۱۴۰۲با شعار «بهار ایران» اجرا می شود، گفت: ایستگاه های ثابت گردشگری در ایام نوروز در نقاط مختلف شهر برپا می شود و با توجه به همزمانی نوروز با ماه رمضان، مراسم جشن در تعدادی از نقاط مشخص شهر برگزار می شود.
🔻او برپایی استیج در تعدادی از بوستان ها، برپایی ایستگاه های ورزشی بعد از افطار، استقرار غرفه اطلاع‌رسانی و استقبال از بهار در مبادی ورودی شهر و توزیع بسته های ویژه در این غرفه ها، برپایی نوروز خوانی در سطح شهر، اجرای برنامه تلویزیونی استودیوی سیار و پخش آن از شبکه پنج سیما را از جمله برنامه های پیش بینی شده است ایام برشمرد.

🔺برپایی بازارچه استقبال از بهار در کار موزه سیمان ری
🔻 تیمورتاش مدیر کار موزه سیمان ری گفت: بازارچه استقبال از بهار با ۱۸۰ غرفه در کار موزه سیمان ری هفته آینده راه اندازی می شود.
🔻او افزود: با توجه به همزمانی ایام نوروز با ماه رمضان، برنامه گردشگری شبانه در ایام عید نوروز به مدت ۴ روز برای گردشگران و علاقمندان در موزه سیمان ری پیش بینی شده است.

🔺اسکان نوروزی مسافران در مدارس
🔻 نوروز تقی پور رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ری گفت: هماهنگی لازم برای آماده سازی بیش از ۱۰ مدرسه با آموزش و پرورش نواحی یک‌و ۲ شهرری برای اسکان فرهنگیان و میهمان نوروری انجام شده است.
🔻او آماده سازی جاذبه های گردشگری، بهبود وضعیت برج طغرل،آتشکده ری و نقاره خانه، تهیه و توزیع بروشور و کتابچه ها و نقشه گردشگری در ایستگاه های گردشگری در سطح منطقه را از جمله اقدامات این اداره در ایام نوروز عنوان کرد.

🔺برپایی تورهای ری گردی و نمایشگاه صنایع دستی
🔻مهدی مالمیر معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه گفت: برنامه های متنوعی از جمله برپایی غرفه های منعدد برای استقبال از مسافران نوروزی در فرودگاه امام خمینی و عوارضی قم تهران برپا می شود.
🔻او افزود: استقرار ایستگاه های راهنمای مسافران در چند نقطه از شهرری و توزیع پوستر و نقشه مسیرهای گردشگری در آنها، اکران تصاویر معرفی اماکن گردشگری ری در تلویزیون های شهری، برگزاری دوره آموزشی کوتاه مدت روایت گری به نام راویان ری و برگزاری تورهای ری گردی در قالب پیاده روی دوچرخه سواری پسران دهه هشتادی و اتوبوس گردشگری شبانه از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای ایام نوروز است.
🔻او با اشاره به آماده سازی چند بوستان از جمله زائر،مدرس و دانش برای استقرار مسافران افزود: برپایی نمایشگاه صنایع دستی در ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و جشنواره عکس زیارت ویژه اماکن زیارتی ری از دیگر اقدامات پیش بینی شده در این ایام است.

🔺برپایی سفره افطاری در آستان حضرت عبدالعظیم(ع)
🔻نماینده آستان حضرت عبدالعظیم (ع) با بیان اینکه آستان حرم حضرت عبدالعظیم (ع) آماده میزبانی از زائران در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان است گفت: هرشب سفره افطاری با ظرفیت هزار نفر پذیرای زائران است و با حضور مستمر خادمین این آستان استقبال از گروه های مختلف سنی، مدارس و سازمانها و توزیع ادعیه انجام می شود.

🔻جلسه ستاد گردشگری با حضور شهردار، اعضای ستاد گردشگری و مدیران ارشد منطقه ۲۰ به میزبانی شهرداری این منطقه برگزار شد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.