×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

پروژه استقرار سیستم پایش آنلاین پارامترهای محیط زیستی گاز خروجی دودکش کوره‌های منطقه جنوبی پالایشگاه تهران با حضور حامد آرمان فر، مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران، حمید زمانی، فرماندار شهرستان ری، داریوش گلعلی‌زاده، سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با صرف اعتباری بالغ بر ۷۱۲ هزار یورو(به همراه بخش ریالی آن در مجموع معادل ۲۷۰ میلیارد ریال) به بهره‌برداری رسید.
پایش آنلاین ۹ دودکش کوره‌های منطقه ب جنوبی پالایشگاه تهران به‌منظور سنجش پارامترهای محیط زیستی، پایش آنلاین دما و جریان گاز خروجی از دودکش‌ها و ارسال اطلاعات مطابق شیوه‌نامه و پروتکل سازمان حفاظت محیط زیست به‌صورت برخط به درگاه آن سازمان به‌منظور مدیریت کیفی فرآیندها و کنترل آلاینده‌های زیست‌محیطی از جمله اهداف این پروژه است.
در حاشیه این مراسم مهندس آرمان فر مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران اظهار کرد: این پالایشگاه به‌تنهایی ۱۵ درصد از سهم انرژی سوخت کشور را تأمین می‌کند و ۵۰ درصد از تولید سهم سوخت هوایی کشوری نیز بر عهده این پالایشگاه است.
وی توجه به شاخص‌های محیط زیست را یکی از اولویت های کار پالایشگاه اعلام کرد و گفت: این پالایشگاه در ۴۰۰ هکتار فضا تشکیل شده که ۲۹۰ هکتار معادل ۷۰ درصد مساحت آن را فضای سبز تشکیل می‌دهد و این میزان فضای سبز در نوع خود یک رکورد در جهان به شمار می‌آید.
مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران تأکید کرد: در راستای اهداف زیست محیطی شرکت حرکت به سمت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در دستور کار قرار دارد که در این خصوص مطالعاتی برای راه اندازی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی خورشیدی صورت گرفته است.
تجهیزات استفاده‌شده در سیستم پایش آنلاین از فناوری‌های روزآمد دنیا و دارای گواهینامه‌های کیفیت و تأییدیه عملکرد از مؤسسه MCERT انگلیس و مورد تائید سازمان حفاظت محیط زیست است.
تولید روزانه ۵ میلیون لیتر نفت سفید (برای تولید سوخت هوایی با بهترین کیفیت با بهره‌برداری از پروژه احداث واحد تصفیه نفت سفید)، تولید روزانه ۱۳ میلیون لیتر گازوییل یورو ۴ (برای توزیع در شمال شرق کشور و کلان‌شهر تهران با بهره‌برداری از پروژه احداث واحد تصفیه نفت گاز) و تولید روزانه ۷ میلیون لیتر بنزین پاک (برای توزیع در شمال شرق کشور با بهره‌برداری از پروژه تصفیه نفتا و ایزومریزاسیون) و پروژه تصفیه آب شهری (برای کاهش دورریز آب و تولید آب آبیاری فضای سبز پالایشگاه و آب آتش‌نشانی) را می توان از جمله مهم ترین پروژه‌های زیست‌محیطی شرکت پالایش نفت تهران برشمر

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.