×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ پویش دوچرخه سواری با حضور شهردار و مدیران ارشد منطقه ۲۰ و جمعی از اصحاب رسانه از ساختمان مرکزی شهرداری منطقه ۲۰ آغاز شد و مسیر میدان هادی ساعی، شهید مدرس، شهید فدائی، سلمان فارسی، ضلع جنوب و شرق حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تا بوستان آموزش ترافیک را رکاب زدند.

فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ در حاشیه این همایش ضمن تبریک ایام ذی الحجه و اعیاد قربان و غدیر با اشاره به اهمیت رویداد تاریخی غدیر گفت: چنانچه راویان این واقعه با تعهد آن را اطلاع رسانی می کردند این واقعه از مسیر اصلی خود منحرف نمی شد، بنابراین این امر گویای نقش موثر اطلاع رسانی صحیح است و خبرنگاران به عنوان عنصر موثر در خبرسازی و اطلاع رسانی نقش شاخصی در انعکاس صحیح وقایع و حقایق ایفا می کنند.افشار با اشاره به نقش مهم رسانه ها در جامعه گفت: خبرنگاران می بایست تفکر سیستمی و کلامی داشته باشند و اخبار را با رعایت اخلاق و آزادگی انعکاس دهند.
وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران می بایست از بزرگنمایی مشکلات موجود در شهر و ایجاد چالش خودداری نمایند اظهار داشت: نقش خبرنگاران در انعکاس مشکلات شهروندان به مدیریت شهری مهم است و شهرداران نواحی نیز در راستای رسیدگی به مشکلات و نیازمندیهای محلات، می بایست مشکلات مطرح شده از سوی شهروندان در کانالهای خبری را پیگیری و رسیدگی نمایند.
وی با بیان اینکه شهروندان می توانند مشکلات خود را از طریق سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ با مدیران شهری مطرح کنند افزود: در همین راستا به زودی با راه اندازی اپلیکیشنی در منطقه ۲۰، شهروندان می توانند درخواست ها و مشکلات خود را از طریق آن با مدیران شهری مطرح نمایند.
افشار با بیان اینکه امروز سیاسیت های شهرداری تهران از خودرومحوری به انسان محوری تغییر یافته است گفت: در راستای حل مشکلات شهری، جلوگیری از انتشار آلاینده ها و توجه به مسائل زیست محیطی برنامه ریزی هایی صورت گرفته و در شهر تهران با تعیین مسیرهای دوچرخه به دنبال فراهم سازی بستری ایمن برای این مهم هستیم.
وی اضافه کرد: مطالبه گری شهروندان نقش موثری در تغییر رویکرد شهر و ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه دارد و خبرنگاران می توانند نقش موثری در این امر ایفا نمایند.
وی با بیان اینکه خبرنگاران در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مسائل اجتماعی نقش مهم و موثری دارند افزود: خبرنگاران نقش واسطه بین مردم و مسئولین را ایفا می ‏کنند و انتقال دهنده مسائل و مشکلات از مردم به مسئولین هستند.
افشار با تاکید بر اینکه روز خبرنگار متعلق به قشر فرهیخته‌ای است که مسئولیت سنگینی در تنویر افکار عمومی، اصلاح حرکت جامعه و مطالبه دغدغه‌ های شهر برعهده دارند اظهار داشت : امسال با توجه به شرایط کنونی جامعه و شیوع ویروس کرونا تلاش کردیم گرامیداشت روز خبرنگار در قالب همایش دوچرخه سواری و فراهم کردن فضائی برای ورزش همگانی انجام شود.
در این دیدار صمیمانه تعدادی از خبرنگاران نیز ضمن تقدیر از نگاه ویژه مدیریت شهری این منطقه به حوزه خبر و خبرنگاران و گامهای موثری که در آبادانی این منطقه برداشته شده است، مهمترین چالش ها و مشکلات موجود در محلات را با شهردار منطقه مطرح کردند.
این گزارش حاکی است در پایان این همایش با گردهمایی شهردار و مدیران ارشد منطقه ۲۰ در فضای باز بوستان آموزش ترافیک این منطقه با اهدای لوح تقدیر و هدایا از خبرنگاران تقدیر شد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.