×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 26 June , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 34 خبر
۸۲ هزار میلیارد تومان اموال تملیکی در دولت شهید جمهور تعیین تکلیف شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به نقل از ایرنا، سید عبدالمجید اجتهادی با اشاره به تعیین تکلیف ۸۲ هزار و ۱۰۸ میلیارد تومان از اموال سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از مردادماه سال ۱۴۰۰ تا پایان سال گذشته، اظهار داشت: سهم تعیین تکلیف کالاها در مدت مشابه دولت گذشته، ۱۲ هزار و ۶۸۱ میلیارد تومان بود که عملکرد دولت سیزدهم رشد ۵۴۷ درصدی در این زمینه را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به تسریع در تعیین تکلیف کالاها در دولت سیزدهم، گفت: بعد از بازدید آیت‌الله رئیسی از انبار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در بوشهر و تاکید بر تسریع در تعیین تکلیف کالاها، شاهد رشد در رسیدگی به وضعیت کالاها در راستای احقاق حقوق مردم هستیم.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: کالاهای این سازمان از چهار طریق انهدام، استرداد، فروش و اعاده تعیین تکلیف می‌شود که بیشترین سهم رسیدگی به اموال تحت اختیار این سازمان، اختصاص به اعاده کالاها یعنی بازگشت کالاها به صاحبان اصلی است.

بازگشت ۴۰ هزار میلیارد تومان از کالاها به چرخه تولید

اجتهادی ادامه داد: ۴۰ هزار میلیارد تومان از کالاها به صاحبان آن و چرخه تولید در دولت سیزدهم برگشت که این آمار نسبت به مدت مشابه در دولت گذشته که ۲ هزار و ۸۱۶ میلیارد تومان بوده است افزایش یک هزار و ۳۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته وی، ۴۹ درصد به اعاده، ۲۹ درصد به فروش، ۱۹ درصد به استرداد و سه درصد به انهدام کالاها در دولت سیزدهم اختصاص یافت.

مديرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه ۹۵ درصد کالاهای تملیکی سازمان اموال تملیکی از طریق مزایده‌ها به فروش می‌رسد، گفت: کالاها و اموال این سازمان از طریق مزایده‌های الکترونیکی و یا حراج خرده‌فروشی عرضه می‌شود که بستر سامانه تدارکات دولت شفافیت را به همراه آورده است.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.