×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

به گزارش خط اقتصادی به نقل از سایپا ، اوایل امسال [۲۰۲۱] کمپانی فورد با این پدیده مواجه شد که خودروهای تولید شده اش لَنگِ تراشه بودند و امکان تحویل به مشتری را نداشتند و به تدریج پارکینگ کارخانه هایش مملو از خودروهای اف-۱۵۰ ناقص شد. اما حالا نشریه دیترویت فری پرس Detroit Free Press از معضل مشابه برای جنرال موتورز خبر داده است و از اصطلاح «ساخت-ناقص» build-shy استفاده کرده است. به بیانی دیگر، راهبرد این خودروسازان این است برای جلوگیری از توقف خط تولید، کارگران به کار خود ادامه می دهند و خودرویی که یک یا چند قطعه ناقص دارد راهی پارکینگ می کنند تا قطعه مورد نظر به دست خودروساز برسد و با تکمیل کاری آن را آماده تحویل به مشتری کند. با این روش، کل مجموعه ی مونتاژ قطعات معطل یک قطعه باقی نمی مانند.

این پدیده در جنرال موتورز از ماه مه شروع شد و بر اساس گزارش دیترویت فری پرس فقط ۱۰ هزار دستگاه در کارخانه آرلینگتون تگزاس معطل تراشه هستند و در کل کارخانه های جنرال موتورز به حدود ۳۰ هزار دستگاه می رسد. کارخانه آرلینگتون روزانه ۱۲۰۰ شاسی بلند تمام قد در سه شیفت تولید می کند که شامل مدل های تاهو، سابربن، جی ام سی یوکان، کادیلاکت اسکالید هستند.

زمانی که تراشه از راه می رسد، بنابه اولویت ها و حفظ رضایت مشتری، ابتدا خودروهایی تکمیل می شوند که مشتریان برای دریافت آن معطل شده اند. اوایل همین تابستان [۲۰۲۱] با رسیدن ۳۰ هزار قطعه تراشه، یک مرحله از خودروهای عقب افتاده برای تحویل وارد مرحله تکمیل کاری شد.

یکی از دلایل بالا رفتن قیمت خودروهای دست دوم در بازار آمریکا همین تأخیر در تحویل خودروها به دلیل کمبود تراشه بود.

جیم فارلی Jim Farley مدیر عامل فورد هنگام گزارش عملکرد فصل دوم [بهار ۲۰۲۱] سال خبر از آغاز ساخت و تولید بر اساس سفارش اینترنتی در فورد داد تا به این وسیله کسانی که تحویل سریع برایشان از برخی از آپشن ها مهم تر است، در همان خط تولید تعیین تکلیف شوند و به خاطر نبود قطعه یا تراشه در انبار یا پارکینگ کارخانه یا نمایندگی معطل نمانند. مری بارا مدیر عامل جنرال موتورز هم همین روش فورد را در پیش گرفت و ابزار جدیدی برای توزیع خودروهای نو تعریف کرد تا بی خودی خودروها به انبار ارسال نشوند. با این حال بیشتر مردم دوست دارند خودرو آپشن های اصلی را داشته باشد و دوست دارند خودروی نو را از پارکینگ نمایندگی ها تحویل بگیرند.

حتی با تعریف روش تکمیل کاری و ساخت خودروهای ناقص، معضل اصلی به قوت خود باقی است و کمبود تراشه به شرکتی مثل جنرال موتورز لطمه مالی شدید وارد می کند و بر اساس پیش بینی مؤسسه اتوفارکست سولوشن AutoForecast Solutions در سال ۲۰۲۱، تولید خودرو ۳۲۶,۶۵۱‌ دستگاه کمتر از سال گذشته خواهد بود.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.