×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش خبرنگار خط اقتصادی، بهره‌مندی از ذخایر قابل توجه معادن سنگ آهن، دپوی محصولات در بنادر صادراتی، دسترسی به خطوط لوله گاز سراسری، دارا بودن ایستگاه ریلی و دسترسی آسان به خطوط سراسری حمل و نقل از جمله مزیت‌های رقایتی این شرکت نسبت به سایر رقبا به شمار می‌رود. شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با ۲۲۳ همت ارزش بازار، بزرگترین شرکت سنگ‌آهنی بورس معرفی شد.
شرکت صنعتی معدنی گل‌گهر ۳۵ درصد از کنسانتره کشور ۲۸ درصد از گندله کشور و ۱۳ درصد از آهن اسفنجی کشور تأمین می‌کند. شرکت گل‌گهر از طریق استخراج سنگ آهن و تبدیل آن به دو محصول کنسانتره و گندله، مواد اولیه مورد نیاز شرکت‌های تولید کننده محصولات فولادی را تامین می‌کند. به همین دلیل فعالیت شرکت گل گهر از حیث اهمیت ملی و بین المللی بسیار راهبردی می‌باشد.

افزایش ۶۰ درصدی درآمد کگل در بهار ۱۴۰۲
کگل، در سال گذشته با فروش ۱۱ میلیون تن گندله آهن حدود ۳۷ هزار میلیارد تومان و با فروش تجمعی کنسانتره ۱۴۰۱ گل‌گهر، توانست فروش و درآمد گندله و کنسانتره خود را به ۴۲ هزار میلیارد تومان در سال برساند که این عدد در منطقه گل‌گهر با احتساب سهام در شرکت‌های زیر مجموعه به ۶۶ هزار میلیارد تومان در سال می‌رسد.
افت شدید قیمت گندله و کنسانتره در سطح جهان از مارچ ۲۰۲۲، چالش‌ها و مشکلاتی را برای شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در سال ۱۴۰۱ هم به وجود آورد که خوشبختانه باتوجه‌ به افزایش نرخ سه‌ماهه اخیر، اتفاقات خوبی در منطقه گل‌گهر رخ‌داده است.
با توجه به ویژگی ممتاز در کنار معدن بنا شدن و دسترسی آسان به آب‌های آزاد برای صادرات سبب شد تا کگل در سال ۱۴۰۱ با تولید ۹٫۸۷ تن محصول گندله، رتبه نخست تولیدکنندگان این محصول را به خود اختصاص دهد.
فروش گندله شرکت گل‌گهر طبق نرخ پارسال ۳۳۰۰ تومان بوده است که در سه ماه اخیر سال جاری آمار شرکت معدنی- صنعتی گل‌گهر این نرخ در حدود ۳۰ درصد رشد داشته که خبری امیدبخش برای سرمایه‌گذاران در سال ۱۴۰۲ است و در بحث کنسانتره نیز حدود ۱۵ درصد رشد به ثبت رسیده است.

۲۲۳ همت ارزش بازار کگل
شرکت معدنی- صنعتی گل‌گهر، از طریق مدیریت و نظارت صحیح مالی بر عملکرد شرکت‌های فرعی و وابسته به دنبال ارزش آفرینی بیشتر برای سهامداران و سایر سهامداران می باشد و در این راستا برنامه افزایش سرمایه به مبلغ ۴،۸۵ همت از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران در دستور کار هیات مدیره این شرکت قرار دارد.
شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با نماد کگل با ارزش بازار معادل ۲۲۳ همت در آخرین رتبه‌بندی مبتنی بر ارزش بازار به‌ عنوان بزرگترین شرکت معدنی و صنعتی ایران معرفی شد. به لحاظ رتبه بندی مبتنی بر ارزش بازار ، شرکت گل گهر همیشه یکی از پنج شرکت برتر بازار سرمایه ایران بوده است که علت آن عملکرد مناسب و رو به رشد این شرکت در بخش های مختلفی همچون مدیریت تولید، مدیریت فروش، و سودآوری بوده است.
با توجه به پروژه های در حال تکمیل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و پروژه های واحدهای فرعی و وابسته آن، که چشم انداز روشنی از سودآوری آتی این شرکت را در اختیار سهامداران قرار می‌دهد، سهام شرکت معدنی و صنعتی گل گهر همواره توجه سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی را به خود جلب نموده است و همواره از نظر بازار گزینه جذابی برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود‌.
لازم به ذکر است که شرکت گل گهر در راستای تکمیل زنجیره فولاد دارای شرکت‌های فرعی و وابسته زیادی است که ارزش سرمایه‌گذاری شرکت گل گهر در این واحدها معادل ۲۶،۷ همت تا پایان سال ۱۴۰۱ بوده است.

آینده درخشان سهامداران گل‌گهر با سال طلایی کگل
گل‌گهر در سال ۱۴۰۱ با ۷۴ درصد رشد فعالیت نقدینگی، پروژه‌هایی با ارزش حدود ۱۴۳ هزار میلیارد تومان را تعریف کرده و حدود ۲۹ همت آن به نقدینگی اختصاص یافت. سود تلفیقی کگل در حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان است و پیش‌بینی می‌شود که در سهام کگل تأثیر خوبی داشته باشد.
گل‌گهر در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ حدود ۷۴ درصد رشد فعالیت نقدینگی در توسعه داشته که مفهومش این است که حدود ۱۴۳ هزار میلیارد تومان پروژه تعریف شده بود که ۲۹ همت در این بخش بیشتر هزینه شد. حجم سرمایه‌گذاری‌ها در ۲۰ سال اخیر در گل‌گهر بی‌سابقه بوده است.

بالارفتن حاشیه

سود شرکت سرمایه گذاری گل‌گهر با مسیری که این شرکت در مسیر بازرگانی دنبال می‌کند، موجب شد تا مدیرعامل این شرکت پیش بینی کند که در سال خوب و طلایی که برای این شرکت در ۱۴۰۲ ترسیم شده است، آینده درخشانی نیز در انتظار سهام‌داران باشد.
این موفقیت‌ها و عملکرد خوب، انتظارات سهامداران و سرمایه‌گذاران را از شرکت بالا برده است و مدیرعامل این شرکت، در سال ۱۴۰۲، امیدوار است که درخشش بیشتری را برای سهام‌داران به ارمغان آورد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.