×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

وی افزود: این همایش به همت بسیج دانش آموزی برگزار می شود و در ۲۱ بهمن نیز بزرگداشت پایگاهی اربعین سردار شهید قاسم سلیمانی همزمان با نماز مغرب و عشا در مساجد کشور برگزار می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج با ارائه گزارشی از فعالیت های کارگروه بسیج دهه فجر گفت: ۱۵۱ هزار رده بسیج به عنوان مجری برنامه های دهه فجر در کشور هستند که اغلب آنها پایگاه های مقاومت بسیج در محلات و مساجد در شهرها و روستاها هستند.
وی گفت: مراسم سنتی عطرافشانی مرقد امام خمینی (ره) به همت بسیجیان استان اصفهان و شهر کاشان برگزار شد که طی آن حرم امام با گلاب ناب کاشان شست‌وشو و عطرافشانی شد و بسیجیان با آرمان‌های امام تجدید عهد کردند.
*آغاز به کار اردوهای پیشرفت و آبادانی
آزادی از آغاز به کار اردوهای پیشرفت و آبادانی به سبک راهیان نور خبر داد که با حضور نخبگان و صاحب نظران برگزار می شود.
به گفته این مقام مسئول، استان هرمزگان امسال میزبان این اردوهاست و پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان دهه فجر ۳۵۰ نفر به این اردوها اعزام شوند.
وی همچنین گفت: شرکت‌کنندگان در این اردوها ضمن بازدید از مراکزی مانند پالایشگاه ستاره خلیج فارس با دستاوردهای اقتصاد مقاومتی و دستاوردهای دفاعی نیروی دریایی جمهوری اسلامی آشنا می‌شوند و این دستاوردها به اقشار نخبه و مردم منتقل می‌شود
*دومین جشنواره ملی جهادگران برگزار می شود
رئیس کارگروه بسیج دهه فجر از برگزاری جشنواره ملی جهادگران در روزهای ۱۶ و ۱۷ بهمن در تهران خبر داد و افزود: دومین جشنواره ملی جهادگران با حضور ۴۰۰ گروه منتخب و موفق به منظور تبادل تجارب و کارهای موفق این گروه‌ها و با نگاه الگوپردازی انجام می‌شود.
وی افزود: گروه های جهادی یکی از دستاوردهای انقلاب است و در حال حاضر ۱۰ هزار گروه فعال جهادی در کشور به ویژه در نقاط محروم و در حاشیه شهرها در خدمت مردم هستند.
معاون سازمان بسیج اضافه کرد: گروه های جهادی در حوزه های خدمت رسانی، عمرانی، فرهنگی، سازندگی، اقتصاد مقاومتی و به ویژه پزشکی در طول یک دهه به نقاط محروم در همه استان ها سفر کرده اند.
وی با تجلیل از تلاش های پزشکان در اردوهای جهادی اظهار داشت: بسیج دانشجویی نقش موثری در این اردوها دارند و در هفته بسیج امسال سامانه ای رونمایی شد تا مردم بتوانند مشکلات خود را در آن ثبت کنند و نخبگان دانشجو برای حل این مشکلات اعلام آمادگی کرده اند.
*یادواره لاله های روشن
آزادی گفت: روز چهارشنبه ۱۶ بهمن یادواره سراسری دانش آموزان شهید با عنوان لاله های روشن با مشارکت وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.
وی افزود: ۴۰ هزار یادواره در مدارس سراسر کشور به منظور بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی و شهدای دانش آموز برگزار می شود.
اجرای سرودهای انقلابی با همکاری هزار گروه سرود، برگزاری جشن انقلاب در سه هزار و ۴۰۰ مهد کودک قرآنی به همت جامعه بسیج زنان در مساجد کشور و اجرای هزار میز خدمت توسط بسیج ادارات در میعادگاه های نماز جمعه از دیگر برنامه هایی بود که آزادی به آنها اشاره کرد.
وی افزود: مستند طوفان ۳ در ادامه دو مجموعه قبلی به وضعیت کشور و رویدادهای سال های ۵۶ و ۵۷ می پردازد و این برنامه که با همکاری مرکز آفرینش های بسیج و شبکه مستند تهیه شده هر شب از شبکه های شش و مستند پخش می شود.
وی افزود: برنامه چی بودیم چی شدیم نیز به مقایسه وضعیت قبل و بعد از انقلاب در زمینه های علمی، فرهنگی، اقتصادی می پردازد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.