×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

بیانیه گام دوم انقلاب در بخش بین الملل به عنوان یک معماری جدید برای تقریب مذاهب و وحدت جهان اسلام محسوب می‌شود و اندیشه جدیدی به نام اتحادیه اسلامی در این راستا شکل می‌گیرد.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: در این راستا اقدامات میدانی شامل همایش‌ها و نشست‌های تقریب گرا و وحدت در سطح مراکز آموزش عالی، مساجد و مدارس با مشارکت نخبگان شیعه و اهل سنت شکل گرفته و ۸۱ همایش و نشست تقریبی در دهه فجر در حوزه وحدت و تقریب مذاهب برگزار می‌شود.
به گفته وی این بیانیه در سایت های اطلاع رسانی و فضای مجازی رونمایی می شود.
افتتاح کانون ها دانشجویی تقریب گرا، برگزاری ۵۵ محفل قرآنی در مناطق اهل سنت، تجلیل از ۳۲ خانواده شهید اهل سنت و ایثارگر و همچنین برگزاری میهمانی لاله ها و غبارروبی مزار شهدا در مناطق اهل سنت از دیگر برنامه هایی بود که شهریاری به آن اشاره کرد.
وی به فعالیت های وحدت بخش در دهه فجر در استان های گلستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس نیز اشاره‌ای کرد و اظهار داشت: ۱۴ کارگاه برای تبیین سبک زندگی اسلامی در حوزه های مختلف برگزار شده و کانون هایی برای پیشگیری از اختلافات قومی و مذهبی که منجر به منازعه و مشاجره می شود، راه اندازی شده و امسال دو کانون با این محوریت تاسیس شده است.
*تجلیل از شخصیت های تقریب گرا
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اعلام کرد: «نشان تقریب» برای کسانی که بیش از ۱۰ سال در حوزه های تقریب گرا و وحدت بخش به عنوان پژوهشگر فعالیت کرده اند، اهدا می شود و قرار است این نشان ظرف ماه آینده رونمایی شود.
وی افزود: امسال از ۱۰ شخصیت تقریب گرا تجلیل خواهد شد و اساتید و پژوهشگرانی که در آموزش و پژوهش فعالیت داشته اند، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
شهریاری با ارائه سیر تاریخی حکومت اسلامی از زمان پیامبر اکرم(ص) تا انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام خمینی (ره) به دلیل اتصال به قدرت الهی از هیچ چیزی واهمه نداشت و توانست با قدرت خود نظام شاهنشاهی را سرنگون کند.
وی با مرور بخش هایی از سخنان تاریخی امام (ره) در ۱۲ بهمن که در بهشت زهرا (س) مطرح شد، اضافه کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ملتی را به پا داشت تا احساس کنند که می توانند یک نظام سر سپرده را سرنگون کنند و چنین حرکتی در طول تاریخ اسلام سابقه نداشته است.
معاون قوه قضاییه با اشاره به نفوذ انقلاب اسلامی در مرزهای فلسطین، لبنان و یمن اظهار داشت: رسوخ انقلاب اسلامی آن چیزی است که باعث شده استکبار از آن بترسد و با جنگ نرم و سخت در تقابل کامل با ما باشد.
وی افزود: شهادت حاج قاسم سلیمانی نشانه یک راه مستمر و مستدام است. او سردار نمونه ای از مصادیق سرداران و جوانان شجاعی بود که حاضرند برای حفظ این انقلاب از جان خود بگذرند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.