×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 29 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آمادگی وزارت صمت برای پیگیری صدور تضامین دولتی جهت تامین مالی خارجی طرح‌های بخش خصوصی

به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، “فرشاد مقیمی” با اعلام این خبر افزود: با توجه به بند (الف) ماده ۲۸ قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها مصوب سال ۱۴۰۲، به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده شد تا در راستای حمایت از تامین مالی خارجی مورد نیاز طرح‌های اقتصادی دارای توجیه فنی و اقتصادی بخش غیردولتی که به تصویب شورای ملی تامین مالی می‌رسد، ضمانت نامه دولتی با اخذ وثایق و تضامین لازم و معتبر صادر نماید.

وی، اضافه کرد: با ابلاغ و اجرایی شدن این قانون از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی، طرح‌های سرمایه گذاری (ایجادی و توسعه ای) و پروژه‌های پیمانکاری که از منابع خارجی برای تامین مالی جهت خرید تجهیزات و ماشین آلات و ….. استفاده می‌کنند، می‌توانند جهت ارائه تضامین لازم به نهاد مالی خارجی از ظرفیت تضامین دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی استفاده نمایند.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اظهار امیدواری کرد؛ با توجه به اعلام آمادگی وزارت امور اقتصادی و دارایی در این زمینه، اجرای این فرآیند نقش موثری در تسریع انجام و اتمام سرمایه گذاری‌های انجام شده در بخش صنعت و معدن در سال جاری داشته باشد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.