×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیانیه هیات داوران ششمین جشنواره ملی بورس و رسانه

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، در نخستین بخش از این برنامه حسین قربان‌زاده به نمایندگی از هیات داوران «بیانیه اختتامیه ششمین جشنواره ملی بورس و رسانه» را قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است:

رسالت رسانه در عرصه اقتصاد و به‌ویژه بازار سرمایه بسیار کلیدی است هم از بعد آگاهی‌بخشی و تبیین فراگیر و ارتقای سواد مالی جامعه و چگونگی ایفای نقش آنها در این بازار و هم از بعد مطالبه‌گری.

رسانه‌های رسمی و شناسنامه‌دار در ترکیب این دو محور نقش مهمی دارند و «جشنواره ملی بورس و رسانه»، میعادگاه مهمی برای مرور این نقش‌آفرینی در قالب رقابت مؤثر و سازنده است.

امسال در برخی بخش‌ها آثار با کیفیتی به دبیرخانه ارسال شد و در برخی بخش‌ها متأسفانه این‌گونه نبود. امید است همچنان که نگرش سیاست‌گذار به‌تدریج به‌سوی تأثیر حرفه‌ای بازار سرمایه بر رشد و پیشرفت کشور تغییر می‌کند، رسانه‌های رسمی نیز از هیچ تلاشی برای تحقق تحول در این مسیر دریغ نکنند.

هیات داوران ششمین «جشنواره ملی بورس و رسانه» تلاش کرد با رویکرد منصفانه و تخصصی به آثار وارده بنگرد و ضمن بررسی همه آثار دریافتی، بر مبنای اصول حرفه‌ای، برگزیدگان را انتخاب کند. ضمن اینکه از تلاش‌های هیات‌مدیره سازمان و رؤسای قبلی و فعلی سازمان برای حمایت از برگزاری این جشنواره و حضور همه فعالان رسانه و فعالان بازار سرمایه تقدیر و تشکر می‌شود.

و اما نکته پایانی که آن را به رسانه‌های اجتماعی اختصاص می دهیم. این چند خط تلنگری است به نقش‌آفرینی این رسانه‌ها.

«رسانه‌های اجتماعی به‌زعم آنان که انحصارطلبند، باعث‌وبانی مضرات و چالش‌هایی‌اند، اما به عقیده انسان‌های آزاد؛ آنکه حساب پاک است از محاسبه چه باک است!؟ اگر نبودند رسانه‌های اجتماعی بورسی که وقایع واقعی کف بازار و عواقب اتخاذ تصمیمات اشتباه دولت و مسئولین را به‌مانند آینه‌ای تمام‌نما در مقابل آنها و تمام ملت بگیرند، قطعاً واقعیت‌های موجود در زیر انواع ممیزی‌ها و سانسورها و ترس‌های رسانه‌های رسمی و دولتی دفن می‌شد. خبرنگاران شجاعی که بعضاً کارت خبرنگاری ندارند؛ اما حرفهای مهمی برای گفتن و آرمان‌های متعددی برای دفاع دارند و برای صیانت از حقوق سهام‌دار، خود را در معرض انواع ریسک‌ها قرار می دهند تا به سهم خود حافظ منافع سفره‌ای باشند که خود نیز از آن مشغول ارتزاق‌اند.

اهالی بازار سرمایه روزهای تلخ و سختی را طی دو دهه اخیر از سر گذرانده‌اند، روزهایی که به دلیل فراگیر نبودن فضای مجازی، کسی از آن مطلع نشد و چه بسیار تصمیمات مهمی که به واسطه این بی‌خبری پشت درهای بسته گرفته شد!

اما امروز به لطف وجود همین فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی، به‌راحتی می‌توان علیه موضوعات و تصمیمات خلق‌الساعه و آیین‌نامه‌های بی‌فایده اعلام اعتراض کرد که البته در بسیاری از این موارد، این کارزارها موفق عمل کرده‌اند.

امید است مسئولین و متولیان بازار سرمایه نیز با عینک خوش‌بینی به این رسانه‌ها بنگرند چرا که در بسیاری از مواقع همین رسانه‌های اجتماعی بودند که نتیجه بازی را به نفع بازار سرمایه تغییر دادند.»

جملاتی که قرائت شد نه نوشته داوران که نوشته یکی از آثار برگزیده همین جشنواره بود. تذکری به همه ما و به‌ویژه مسئولان امر که از رسانه نترسید و برای تحقق بورس کارآمد و سبز، فرش قرمز برایش پهن کنید.

اعضای هیات داوران پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه:
حسین قربانزاده
امیر سیاح
همایون دارابی

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.