مدیرعامل شرکت مترو با بيان این که یکی از مهمترین موضوعات در مترو تبادل بین خطوط است، تاکید کرد: تبادل بین خطوط باعث میشود که مترو بتواند نقش شبکهای خود را ایفا کند اما متاسفانه به دلایل مختلف هنگام احداث خط ۳، ساخت این ایستگاه در دورههای گذشته، مغفول مانده است.
امام با اشاره به این که حذف اين ایستگاه عملکرد خط ۲ و ۳ متروی تهران را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، عنوان کرد:این موضوع همچنین باعث شده است ما بین ۲ ایستگاه میدان منیریه و چهارراه ولیعصر (عج) به فاصله بیش از ۲ و نیم کیلومتر، هیچ ایستگاهی وجود نداشته باشد.
او با بيان این که در حال حاضر خط ۳ در حال بهرهبرداری است، گفت: ساخت کامل یک ایستگاه جدید خصوصاً سکوها در حین بهرهبرداری از خط، اقدامی بسیار سخت است. حتي پیشبینی میشد برای ساخت این ايستگاه ناچار به تعطیلی بخشي از خط ۳ شویم اما تصمیم گرفتیم حداکثر تلاش را به کار گیریم تا حين خدمات رسانی به مردم در خط ۳، ساخت ایستگاه جدید را اجرايي كنيم.
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به این که مطالعات انجام شده برای ساخت این ايستگاه مربوط به گذشته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این خط در حال بهرهبرداری بوده، نقطه احداث ایستگاه جديد با مطالعات گذشته کمی متفاوت است و برخی ملاحظات مالی، اقتصادی و ترافیکی برای تملک و راهاندازی آن بايد مد نظر قرار گيرد.در نتیجه ضروري است مطالعات و طراحیهای جدیدی برای احداث این ایستگاه انجام دهیم.
امام با بيان این که پس از انتخاب مشاور طراح و مطالعاتی این پروژه، طراحی و مطالعات ساخت این ایستگاه تا ۶ ماه آینده نهایی میشود، خاطرنشان کرد: پس از آن مراحل مناقصه انتخاب پیمانکار اجرایی ایستگاه G3 در دستور کار قرار گرفته و عملياتي میشود.
او افزود: زمان دقیق ساخت این ایستگاه در مطالعات مشخص میشود اما با توجه به سختیهایی که ساخت ايستگاه G3 دارد، پیشبینی میشود اتمام عملیات اجرایی آن بیش از ۲ سال زمان ببرد.
او با تاكيد بر این که رویکرد شرکت مترو توسعه خطوط به صورت شبکهای است، گفت: تلاش ميكنيم در توسعه خطوط مترو هیچ ایستگاهی، خصوصاً ایستگاههای تبادلی حذف نشوند