×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

 علی امام : سال ۹۵ قرارداد خرید ۷۰ واگن برای مترو تهران با شرکت واگن سازی منعقد شد که با تغییر مدیریت در شرکت مترو به طور کامل این قرارداد اجرایی نشد و ما موفق شدیم ۸۵ درصد از واگن‌های مورد نیاز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از گمرک ترخیص کنیم.

امام ادامه داد: ۱۵ درصد دیگر از واگن‌ها و قطعات مورد نیاز در گمرک باقی مانده بود که سال گذشته این موضوع نیز محقق شد، ولی به دلیل محدودیت مالی دو رام قطار وارد چرخه بهره‌برداری نشد و نتوانستیم آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خریداری کنیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران اظهار داشت: در حال حاضر با کمک وزارت نفت و از محل صرفه‌جویی سوخت دو رام قطار که هزینه‌ای حدود ۱۵ میلیارد تومان دارد، از شرکت واگن سازی خریداری می‌شود و تا آخر خرداد این دو رام قطار وارد شبکه مترو خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که در مترو تهران چقدر کمبود قطار داریم، گفت: برای این که در همه خطوط یک تا ۷ مترو سرفاصله حرکت قطارها کاهش و به حدود ۲ دقیقه برسد، هزار واگن جدید برای مترو تهران نیاز داریم.

امام عنوان کرد: هر قطار مترو دارای ۷ واگن است و با کمک‌های وزارت نفت امیدواریم تأمین هر چه بهتر واگن برای مترو تهران انجام شود.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.