×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 23 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ نشست پایش بازار کالاهای اساسی به ریاست یزدان سیف، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در این نشست بر حمل شکر خریداری شده توسط مشتریان در یک بازه زمانی مشخص، پس از صدور فاکتور تأکید کرد.
بر اساس گزارش کارشناسان، در هفته منتهی به ۳۰ خردادماه گندم آلمان و اتحادیه اروپا با کاهش ۸ درصدی روبرو بود و گندم کانادا و آمریکا ۳ درصد کاهش قیمت داشت.
قیمت انواع دانه‌ی روغنی آرژانتین و برزیل افزایشی بود؛ به طوریکه سویای آرژانتین از ۳۴۳ دلار در هر تن به ۳۴۶ دلار و  سویای برزیل از ۳۷۰ به ۳۷۱ دلار رسید و پیش بینی می‌شود روند افزایش قیمت ادامه دار باشد.
تصمیم دولت هند به خرید ۹ میلیون تن پالم، کاهش قیمت کنجاله سویا، ثبات قیمت سویای آمریکا و ورود کشتی حامل روغن به بنادر ایران در هفته‌ی آتی از مهمترین اخبار کالاهای اساسی بود.
قیمت کالای اساسی شکر نیز با یک نوسان افزایشی وکاهشی به هفته‌ی گذشته رسید و از که ۲۶۳ به ۲۶۴، ۲۶۹ و سپس به ۲۶۵ رسیده و روال کاهش شکر همچنان ادامه دار است. ۳۹۷ هزار تن شکر از ابتدای سال تاکنون وارد کشور شده است و میزان موجودی این کالا را به شرایط مطلوب رسانده است.
قیمت جهانی برنج به دلیل پیش بینی خرید خارجی این محصول از سوی فیلیپین افزایش یافت. برنج تایلند هم در هفته‌ی منتهی به ۹ ژوئن نسبت به دوم ژوئن افزایش یافته و تایلندی ۵ درصد شکسته ۴۹۸، پاربویل ۱۰۰ درصد سورت شده ۵۱۲، برنج ویتنام ۵ درصد شکسته ۴۶۵ دلار در هر تن تعیین شد. و بالاخره هند که در جهان بیشترین صادرات این محصول را به خود اختصاص داده است قیمت برنجش نسبت به هفته گذشته اندکی افزایشی بود.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.