×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، غلامرضا پناه، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم انعقاد تفاهم نامه که با حضور شهردار و مدیران منطقه ۲، مدیرکل سازمان محیط زیست شهرداری تهران، مدیران سازمان پسماند و مدیران وزارتخانه برگزارشد گفت: حفاظت از محیط زیست یک مسئولیت اجتماعی است و همه ما در این زمینه وظیفه‌ای داشته و نمی‌توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم.
وی با بیان اینکه کشور ما در بحث تفکیک پسماند تاکنون موفق نبوده است افزود: این مساله نیازمند توجه و اهتمام جدی است و شروع طرح کاپ از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها حرکتی هوشمند و آگاهانه‌ای است که می‌تواند با فرهنگ سازی در بین کارکنان، منجر به تغییر رفتار در بین خانواده آنها شود.
وی بابیان اینکه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به لحاظ سازمان‌ها و ادارات زیر مجموعه گسترده از ظرفیت مناسبی برای آغاز این حرکت ترویجی و تأثیر گذار در محیط زیست برخوردار است گفت: امید می‌رود در راستای این تفاهم نامه با جدیت و تلاش بتوانیم در حوزه مسئولیت اجتماعی خود نسبت به محیط زیست همراه و همکار شهرداری باشیم.
معاون وزیر رفاه و تعاون در پایان از سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها دعوت کرد تا در این اقدام زیست محیطی با شهرداری مشارکت کنند افزود: این همراهی می‌تواند منجر به هم افزایی و در نهایت دستیابی به موفقیت طرح باشد.
رسول کشت پور، شهردار منطقه ۲ در این مراسم با اشاره به ضرورت مشارکت همگانی در اقدامات زیست محیطی گفت: براساس قانون پسماند مصوب سال ۱۳۸۱ بیش ا ز ۱۹ سازمان در این مساله مسئولیت دارند اما امروز هر گاه صحبت از پسماند می‌شود همه نگاه‌ها به سمت شهردار ی تهران است.
وی افزود: براساس این قانون تغییر الگوی مصرف، نظام بسته بندی و … نیازمند بازنگری و تجدید نظر است و بر همین اساس سایر سازمان‌ها در این مساله دخیل هستند و ضرورت دارد تا با احیای قانون و جلب همکاری‌های فرابخشی به این مساله به طور جدی بپردازیم.
وی افزود: با توجه به ضرورت ارتقا فرهنگ جداسازی و تفکیک پسماند خشک از تر در مبدا و به منظور انجام بهینه و موفقیت‌آمیز عملیات تفکیک، اجرای این طرح در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی، مراکز آموزشی، درمانی در دستور کار قرار گرفت.
شهردار منطقه ۲ با تقدیر از همراهی وزارت رفاه و تعاون اجتماعی در طرح کاپ گفت: با توجه به دامنه گسترده دستگاه‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه این وزارتخانه، فرصت فراهم شده است تا مدیریت شهری بتواند با فرهنگ سازی به صورت مویرگی در این اقدام ترویجی گام برداشته و تأثیرگذار باشیم.
کشت پور تاکید کرد: در بحث تفکیک پسماند بحث فرهنگ سازی و تغییر رفتار شهروندان و بهره گیری از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین دو بخش تأثیر گذار است که باید نسبت به آن برنامه ریزی کرد.
وی استقرار دستگاه Rvm در فروشگاه شهروند بهرود و همچنین فعالیت زیست اپ را از جمله اقدامات منطقه در این زمینه برشمرد و گفت: اجرای طرح تفکیک پسماند، علاوه بر اقدام مؤثر زیست محیطی، می‌تواند در کاهش هزینه‌های خدمات شهری و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از فعالیت زباله گردها تأثیر گذار باشد.
لازم به ذکر است براساس این تفاهم نامه مقرر شد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور گسترش فرهنگ تفکیک پسماند نسبت به الزام اجرای طرح کاپ در ادارات زیر مجموعه وزارتخانه اقدام کند و تجهیز و آموزش کارکنان وزارتخانه توسط شهرداری منطقه ۲ از مفاد این تفاهم نامه است.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.