×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷ تهران،شاپور رستمی با حضور در رکابزنی سه شنبه های بدون خودرو و بازدید از اقدامات عمرانی منطقه ۱۷ گفت: در بازدیدی که از برخی بخش های مختلف و اقدامات عمرانی منطقه ۱۷ داشتیم شاهد تغییرات محسوس و چشمگیر عمرانی بودیم. اقدامات زیر ساختی، روبنایی، مدیریت و حقوقی و… خوبی در سطح منطقه صورت گرفته است به نحوی که می خواهیم از این اقدامات منطقه، به عنوان الگو برای سایر مناطق استفاده کنیم.
معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران ادامه داد: یکی از موضوعاتی که قابلیت انتشار و الگوبرداری برای سایر مناطق دارد بازدیدهایی است که توسط همکاران ما در منطقه ۱۷ در سطح نواحی به طور مستمر و با استفاده از دوچرخه صورت می گیرد و شاهد ارتقا در زندگی شهروندی در محلات بوده ایم. پروژه های محله محور بسیار خوبی که انجام شده و از پیوستگی خوبی برخوردارند به نحوی که این تغییرات هم برای مردم محسوس و چشمگیر است هم در زندگی شان اثرگذار بوده و به زندگی اجتماعی آنها نگاه ویژه ای دارد.
وی با بیان اینکه باید از پروژه های محله محوری و هماهنگی که در سطح منطقه وجود دارد حمایت های بیشتری شود گفت: اقدامات موثر و مفید در بخش حمل و نقل، عمرانی، دفع آبهای سطحی، پیاده روسازی، مسیر های دوچرخه و… را در منطقه ۱۷ مشاهده کردیم که می توانیم به عنوان الگو قرار دهیم و خواهان تسری آنها در سایر مناطق هستیم.
رستمی به توسعه مسیرهای دوچرخه و فرهنگ دوچرخه سواری در این منطقه اشاره کرد و افزود: استفاده از دوچرخه با توجه به بافت فشرده در منطقه ۱۷ و مشکلات حمل و نقل و ترافیک این منطقه را پایلوت قرار دادیم که جواب مثبت گرفتیم و باید از روش آنها در بقیه مناطق نیز استفاده کنیم.
معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران از اقدامات صورت گرفته در بخش حقوقی در منطقه ۱۷ تمجید کرد و اذعان داشت: در بخش حقوقی و املاک یکی از کارهای بسیار خوب بحث سندهایی است که از قبل می توانست گرفته شود و مشکل حقوقی داشت و با ورود شهردار منطقه ۱۷ و پیگیری از مراجع حقوقی و قضایی سند تک برگ گرفته شد که برای یکی از املاک گرفته شده تحسین و تشکر شهردار تهران، شورای شهر و ما را بابت عرقی که نسبت به این قضیه داشتند در پی داشت و این قضیه را به بقیه مناطق هم اعلام می کنیم که سرلوحه کار خود قرار دهند و املاکی که به دلایل مختلف در اختیار بقیه ارگان هاست باید به شهرداری برسد و سند تک برگ بگیرند.
رستمی به وحدت و همدلی بین همه اعضای شهرداری منطقه ۱۷ اشاره کرد و گفت: یکی از ارکان اصلی مدیریت همدلی است که در منطقه ۱۷ با این همدلی ، بین همه بخش ها هماهنگی وجود دارد و خروجی همه این اقدامات توسط همکاران در منطقه ۱۷ نشان از مدیریت آقای کلهری است که توانستند از همین ظرفیت و پتانسیل به گونه ای استفاده کنند که الان خیلی از مسائل اجرایی و مطالعاتی در سطح خود منطقه صورت می گیرد که در صرف کمتر هزینه در سطح منطقه و وضعیت اثرگذاری پروژه ها در حال و آینده خودش را بهتر نشان دهد.
وی افزود: از همین ظرفیت موجود منطقه به بهترین نحو استفاده شده و اثرات خوب آن سطح رضایتمندی در سطح محلات و نواحی از سوی شهروندان است که امیدواریم ادامه داشته باشد. چیزی که می خواهیم به عنوان الگو مطرح کنیم این است که این حرکات استمرار داشته باشد چرا که باعث می شود آرامش در بین همه مردم ایجاد کنیم و مردم هم در کمال آرامش زندگی کنند و هم از فضایی که شهرداری در اختیارشان می گذارد به بهترین نحو استفاده کنند.
معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در پایان با اشاره به نقش شورایاری ها در منطقه ۱۷ گفت: پیشرفت هایی که الان در پروژه های محله محور می بینیم نشات گرفته از استفاده درست از ظرفیت شورایاری است. تقریبا از نگاه، نیاز، هماهنگی و همدلی شورایاری استفاده شده است. اگر خروجی پروژه ای را رضایتمند می بینیم چون شروعش با هماهنگی با شورایاری و اعلام آنها بوده است.شهرداری منطقه ۱۷ به خوبی حلقه اتصال بین نیاز مردم، شورایاری و مسائل و موضوعات فنی و اجرایی که باید در منطقه و ناحیه انجام شود بوده است. باید این حرکتها و اجرای پروژه ها و وفاق و همدلی استمرار داشته باشد و آن را در همه مناطق تهران داشته باشیم.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.