×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 94 خبر

گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی داوطلب شیوع ویروس کرونا را عاملی برای برگزاری جلسات نما به صورت ویدئوکنفرانسی از ابتدای سال جاری اعلام کرد و گفت: در همین راستا و پس از ابلاغ بخشنامه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران مبنی بر اجرای جلسات بصورت مجازی، تاکنون ۱۵ جلسه برگزار و طی آن ها بیش از ۱۲۰ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.
او با اشاره به اینکه از تاریخ ۲۳ فرودین تا ابتدای خرداد در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا و به منظور کاهش ترددهای غیرضروری متقاضیان به شهرداری تهران، مجوز اخذ تعهد از مالکین (ذینفعان) برای ارائه تأییدیه نمای ساختمان داده شده است، اظهار کرد: با توجه به اتمام مدت زمان اخذ تعهد و تسریع در صدور پروانه ساختمانی، تا پایان ماه گذشته هرهفته دو جلسه تخصصی کمیته نما برگزار شده است.
به گفته این مسئول طرح نما براساس ضوابط اداره کل معماری و ساختمان و در قالب فرمت معین به دبیر کمیته نما ایمیل شده و در این کمیته بررسی می شود. برهمین اساس نیز به طور متوسط در هر هفته ۳۰ پرونده ارسالی در کمیته نما مورد بررسی قرار می گیرد.
داوطلب خاطرنشان کرد: توجه به همجواری، موقعیت بنا در بدنه شهری، بافت منطقه، مصالح و … از جمله موارد لازم الاجرا براساس دستورالعمل انضباط نما محسوب می شود و با توجه به فرصت زمانی اعلام شده از سوی مرکز تا پایان شهریورماه، از متقاضیانی که نماهای آن ها بصورت تعهدی است و تاکنون در کمیته بررسی نشده درخواست می شود تا هرچه سریعتر نسبت به ارائه طرح نما بصورت مجازی به منظور بررسی در این کمیته اقدام کنند.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.