×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اقتصادو تجارت ؛به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران پس از بازدید از دومین سمپوزیم مجسمه سازی مفاخر، گفت: در جریان برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی، شرایطی فراهم می شود تا هنرمندان از فضای خصوصی شان به فضای عمومی بیایند و در کنار یکدیگر و در حضور مخاطبان، اقدام به خلق اثرهنری کنند.
به گفته حق شناس، باید روند برگزاری سمپوزیوم ها و دوسالانه های مجسمه سازی درکشور تداوم پیدا کند و زمان دقیق برگزاری آن درتقویم هنری کشور ثبت شود تا هنرمندان و مخاطبان این رویدادهای مهم هنری بتوانند برای شرکت درآن برنامه ریزی کنند.
این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخرمعاصر ایران، یکی ازمهم ترین رویدادهایی است که درسال های اخیردر تهران به همت سازمان زیباسازی رقم خورده است و با برگزاری این رویداد، زمینه ای فراهم شده تا پیوندی جدیی میان هنرمجسمه سازی ومفاخرفرهنگ و هنرایران برقرار شود و با نصب این مجسمه ها در فضای عمومی باید تلاش کنیم تا این مفاخر را بیشتر به شهروندان بشناسیم.
حق شناس با اشاره به خلاء تاریخی که در هنر مجسمه سازی ایران با آن روبرو هستیم گفت: با این که با حفاری های باستان شناسان مجسمه های متعددی از دوره های تاریخی ایران کشف شده است و در بناهایی چون تخت جمشید مجسمه وجود دارد که نشان می دهد در ایران مجسمه سازی پیشینه دارد، اما در مقایسه با سایر کشورهای غربی و کشورهایی چون مصر، چین و یونان، نمی توانیم در این زمینه ادعایی داشته باشیم.
به گفته این عضو شورای شهر تهران، باید در شرایط کنونی، برای برطرف کردن خلاء تاریخی که در زمینه مجسمه سازی با آن روبرو هستیم، تلاش کنیم تا مجسمه سازی را در سطح کشور گسترش دهیم و از طریق مراکز دانشگاهی و آموزشگاهی با کشف و تربیت استعدادهای جوان زمینه ترویج مجسمه سازی و تقویت بنیان آن را در کشور فراهم کنیم.
🔹حق شناس ادامه داد: ایران از پیشینه فرهنگی وهنری بسیارغنی برخورداراست و در طول هزاره های مختلف تاریخی، مفاخرمتعددی درایران برای اعتلای فرهنگ ما کوشیده اند، اما اگر کمی دقیق شویم درمی یابیم که پرتره تعداد کمی از این مفاخر ملی در دوران معاصر ساخته شده اند و دراین حوزه با خلاء بزرگی روبرو هستیم.
او افزود: برای ساخت پرتره مفاخری چون حافظ و سعدی، چون تصویری ازاین هنرمندان در اختیار نداریم، هنرمندان مجبورند با اتکا به تخیل شان پرتره این مفاخر را بسازند، اما امروزه با توجه به این که از مفاخر معاصر اسناد تصویری متعددی در اختیار داریم، مجسمه سازان برای ساخت پرتره آن ها با دشواری کمتری مواجه می شوند.
خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.