×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 94 خبر

در توییتر کاربران به دو دسته حامیان سردار سلیمانی و مخالفان او تقسیم شده‌اند. برخی کابران نوشتند سلیمانی فرمانده نیروی نظامی بوده که در کشورهای مختلف عملیات نظامی انجام می‌داده به همین دلیل فقدان او به صلح منطقه خواهد انجامید. این دیدگاه البته واکنش‌های متعددی را در پی داشت. یکی از کاربران نوشت: «هرکسی که از خبر ترور شدن ⁧قاسم سلیمانی⁩ شاد باشد، آزاده و عاقل نیست. هیچ عقل سلیمی از کشته شدنِ سرباز وطنش و ورود کشورش به ورطه‌ آتش شاد نمی‌شود. مگر اینکه شرافت و عقل و آزادگی نداشته باشد.» با این جدال دو دیدگاه همچنان ادامه دارد و البته حامیان سردار سلیمانی فعالیت بیشتری دارند.
به محض انتشار خبر، چهره‌‌های سیاسی نیز واکنش‌های متفاوتی نشان دادند. نخستین واکنش را بامداد امروز سردار محسن رضایی داشت که از درجه «سپهبد» برای سردار قاسم سلیمانی استفاده کرد و پس از او سایرین نیز از همین درجه استفاده کردند.
البته این نکته مطرح شد که درجه نظامی سردار قاسم سلیمانی، سرلشکری بوده بنابراین بر اساس قانون پس از شهادت باید دو درجه ترفیع بگیرد بنابراین باید از عنوان «ارتشبد» برای او استفاده کرد.
پس از محسن رضایی، چند نفر از وزرای دولت نیز شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفتند. محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات نوشت: «سوگواریم ⁧همه‌باهم⁩ پیر و جوان، زن و مرد، بزرگ و کوچک. عکس پیکر در خون سردار را با شادی منتشر کردند، در حالیکه که تاریخ ⁧مختارها⁩ را نخوانده‌ و نمی‌دانند. حاج قاسم عزیزم، محبوب قلبم، شهادتت مبارک.»
سپاه در بیانیه‌‌ای که صادر کرد، موضعی بسیار متفاوت گرفت و صرفا از اعلام زمان تشییع گفت و در حالی که همه منتظر بودند سپاه اعلام کند واکنش ایران به این اقدام جنگ با آمریکا خواهد بود، در این بیانیه صرفا شهادت سردار سلیمانی تسلیت گفته شد و موضع‌گیری‌های بعدی به نشست شورای عالی امنیت ملی و بررسی دقیق ابعاد این ترور موکول شد.
برخی از اصلاح طلبان پس از بیانیه سپاه که موضعی غیرهیجانی داشت، از مسئولین نظام خواستند موضعی مدبرانه اتخاذ کنند. حزب توسعه ملی ایران نوشت: «از مسئولین نظام و شورایعالی امنیت ملی می‌خواهیم که در این میدان حساس و سرنوشت ساز، با اتخاذ تصمیماتی مدبرانه، حافظ اقتدار، سربلندی و منافع ملی کشور باشند.»

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.