×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این همایش علی توکلی شهردار منطقه از مشارکت شهروندان در اجرای سیاستهای معماری ایرانی اسلامی سخن گفت و تصریح کرد: ایجاد انگیزه در بین شهروندان، تعهد شهروندی و هم سو کردن آنان با سیاست ها و برنامه های شهرداری موضوعی بنیادی در بازیابی هویت شهری و تغییر معماری و بنای ساختمان ها محسوب می شود.
وی با بیان اینکه منطقه ۱۹ از مناطق پایلوت در اجرای این طرح است خاطرنشان کرد: طی برگزاری جلسات متعدد دراین خصوص، هویت خاصی در ابعاد مختلف برای نواحی ۵ گانه تدوین شده است که می تواند سند مطلوبی برای استفاده طراحان محسوب شود.
توکلی اظهار کرد: بینش کمیته نما در مناطق ۲۲ گانه و معماری ایرانی اسلامی موضوعی فراتر از وابستگی به طرحی خاص است چراکه این نوع معماری برگرفته از تاریخ و فرهنگ ایرانی اسلامی است و هویت ایرانی را تعریف می کند.
به گفته شهردار منطقه مقیاس انسانی و مردم سالاری و نیز ابزار تعاون و تعادل ریتم، الگوهای طراحی نما را ساخته و چارچوب آن را مشخص می کند.
براساس این گزارش در این همایش مهندس صالحی مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران، مهندس سعیدیان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، مهندس نبی ئی عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان، رئیس واساتید دانشگاه شریعتی معاونین شهرسازی منطقه و سایر مناطق، اعضا کمیته های نمای مناطق ۲۲گانه، دانشجویان دانشکده معماری دانشگاه شریعتی و نیز طراحان و سازندگان حوزه شهرسازی منطقه حضور داشتند.
همچنین سخنرانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان و مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران، تقدیر از طراحان و سازندگان برتر منطقه و برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی ویژه طراحان و سازندگان منطقه از دیگر برنامه های همایش بود.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.