×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 94 خبر

رضا رحمانی روز شنبه با بيان اين مطلب در نشست شورای معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت که با حضور رؤسای اتاق‌های اصناف و تعاون برگزار شد، افزود: باید دیوارها را برداریم؛ تشکل‌ها نماینده واقعی مردم هستند و بنای حضورشان در جلسات مشترک، مستلزم توجه نظر و اتخاذ تصمیمات بر پایه آراء و نظرات کارشناسی ایشان است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه در طول یک سال گذشته، عملکرد قابل تقدیر تشکل‌های بخش خصوصی و اتاق اصناف در حفظ آرامش بازار و روند تولیدی کشور کاملاً مؤثر بوده است و مطمئناً با تداوم این همراهی‌ها، از شرایط خاص امروز نیز به‌راحتی عبور خواهیم کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مهمترین اولویت بنده برای رؤسای استانی و مسئولان این وزارتخانه، توجه به ظرفیت‌ها و میزان همکاری ایشان با تشکل‌های بخش خصوصی است.
رحمانی تصريح كرد: تولید و صادرات کشور به توان و قدرت بخش خصوصی بستگی دارد و با فعال شدن ظرفیت‌های این حوزه است که می‌توانیم توسعه‌ای پایدار در این بخش‌ها را تجربه کنیم.
وی بیان کرد: ما آمادگی کامل داریم که اختیارات لازم را جز در مواردی که با محدودیت قانونی مواجه هستیم، به بخش خصوصی تفویض کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: عملکرد ۹ ماهه اين وزارتخانه قابل قبول بوده و انشاء الله با دقت نظر روی روند تولیدات و تأمین کافی و به‌هنگام بازار، ماه‌های پایانی سال را نیز با آرامش سپری خواهیم کرد.
رحماني خاطرنشان کرد: در ایام آتي ۴ مناسبت مهم پیش روی ما هستند که باید در حفظ روند تعادلی بازار مورد توجه ویژه قرار گیرند، لذا در این خصوص جلسات متعددی با حضور نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اصناف و تعاون درحال برگزاری است تا با اتخاذ تدابیر لازم بتوانیم در حد توان و حیطه مسئولیت‌مان، از دغدغه‌های مردم بکاهیم.
وي تأکید کرد: تنظیم بازار و تأمین اقلام مصرفی روزمره مردم، اولویت نخست ماست و خوشبختانه با تمهیدات انجام شده هیچ‌گونه نگرانی درخصوص تأمین کالایی در سطح کشور وجود ندارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در ایام پایانی سال باید توجه ویژه‌ای به سبد خرید مردم داشته باشیم و امیدوارم با همکاری همه عوامل، از جمله تشکل‌های بخش خصوصی و اعضای زیرمجموعه آن‌ها در همین اصناف و تعاونی‌ها، رضایت خاطر مردم را بیش از پیش جلب کنیم.
رحماني با اشاره به برنامه جامع وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص تحقق اهداف برنامه ساخت داخل افزود: باید اصل قطع وابستگی تبدیل به یک باور ملی شود. امروز شرایط برای خودکفایی در اقلام کالایی فراهم آمده است که در عمل و با توجه به اهمیت آن‌ها، نتیجه به‌دست آمده را باید فتح البابی برای آینده صنعت کشور قلمداد کنیم.
وی اضافه کرد: امروز مایه افتخار است که ساخت داخل باعث امید در بخش تولید کشور شده است و ضرورت دارد بیش از این مورد حمایت قرار گیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پايان با اشاره به توسعه فنآوری به‌عنوان یکی از محورهای فعالیت اين وزارتخانه در سال جاری تأكيد کرد: پیشران فنآوری، بخش صنعت است و این حوزه در بروز و ظهور فنآوری نقش برجسته‌ای دارد.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.